صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۳
  • شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 10 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 23
کد خبر: ۱۲۳۵۲۰

عراق از فصل هفتم سازمان ملل خارج شد

وزیر خارجه عراق که در شهر «نیویورک» آمریکا به سر می‌برد، در سخنانی از خروج این کشور از فصل هفتم سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش راهبردمعاصر، به نقل از سومریه نیوز، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در سخنانی اعلام کرد که این کشور با پرداخت کامل غرامت به کویت از فصل هفتم سازمان ملل متحد خارج شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه کویت تأکید کرد: امروز مرحله مهمی در تاریخ عراق محسوب می‌شود. ۳۰ سال طول کشید تا ما به چنین مرحله‌ای برسیم. امروز صفحه جدیدی از تاریخ دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی عراق آغاز خواهد شد.

فؤاد حسین که در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد همچنین عنوان کرد: بدون شک خروج عراق از فصل هفتم سازمان ملل متحد موجب تقویت نقش منطقه‌ای و بین‌المللی آن خواهد شد.

این شخصیت عراقی در ادامه نیز اظهار داشت: عراق به تمامی تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عمل کرد. ما مبلغی بیش از ۵۲ میلیارد دلار را که به عنوان غرامت در نظر گرفته شده بود، به طور کامل پرداخت کردیم.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد که این کشور تمامی تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا کرده و تمامی مبلغی را که می‌بایست پرداخت می‌کرد که ۵۲.۴ میلیارد دلار بوده، به طور کامل پرداخت کرده است.

گفتنی است، سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۱ و پس از اشغال کویت توسط «صدام معدوم»، عراق را به پرداخت غرامتی بیش از ۵۲ میلیارد دلار به کویت محکوم کرد./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: