صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 26
کد خبر: ۱۲۳۹۰۹

مقابله به مثل روسیه دربرابر بلغارستان، لهستان و جمهوری چک

بلغارستان، لهستان و جمهوری چک اعلام کردند حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه می‌بندند روسیه نیز اعلام کرد که حریم هوایی خود را بر روی هواپیما‌های این سه کشور می بندد.

به گزارش راهبرد معاصر مقامات روسیه امروز (شنبه) اعلام کردند حریم هوایی خود را بر روی هواپیما‌های سه کشور بلغارستان، لهستان و جمهوری چک می‌بندند.

براساس گزارش الجزیره روسیه در این خصوص گفت: «با توجه به تصمیمات غیردوستانه مقامات هواپیمایی بلغارستان، لهستان و جمهوری چک از ۲۶ فوریه ۲۰۲۲، از ساعت ۱۵:۰۰ به وقت مسکو، شرکت‌های هواپیمایی این کشور‌ها یا ثبت شده در آن‌ها مشمول محدودیت‌هایی در پرواز در آسمان روسیه هستند.»

ناظر هوانوردی روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد این محدودیت‌ها مربوط به هرگونه پرواز به فرودگاه‌های روسیه یا گذر از حریم هوایی این کشور است. پرواز هواپیما‌ها از این کشور‌ها فقط با مجوز «Rosaviatsiya» یا وزارت خارجه روسیه انجام می‌شود.

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه نوشته بلغارستان، لهستان و جمهوری چک پرواز بر فراز حریم هوایی خود را برای خطوط هوایی روسی ممنوع کردند. استونی و لیتوانی نیز با بستن آسمان خود به روی هواپیما‌های روسیه موافقت کردند و دولت‌های آن‌ها نیز به زودی این موضوع را تائید خواهند کرد. رومانی نیز قصد دارد تا پایان امروز حریم هوایی خود را به روی روسیه ببندد.

بامداد دیروز (پنجشنبه) رئیس جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد و طبق گزارش‌های خبری نیرو‌های روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند. ولادیمیر پوتین پس از آن اعلام کرد خطرات امنیتی که اوکراین برای روسیه ایجاد کرده است این کشور را مجبور کرده راه نظامی را انتخاب کند.

امروز (شنبه) سومین روز از شروع عملیات روسیه علیه اوکراین است. برخی منابع اعلام کردند سربازان اوکراین در برخی از مناطق خود را تسلیم ارتش روسیه کرده‌اند. با این وجود ارتش اوکراین در کی‌یف مقاومت کرده و ارتش روسیه تاکنون وارد پایتخت اوکراین نشده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما