صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۲۰
  • چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 28 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 27
کد خبر: ۱۲۴۱۱۴

تاکید مخبر بر عدم افزایش قیمت بلیت در آستانه سفرهای نوروزی

معاون اول رییس جمهور با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش مسافرت‌های هموطنان تأکید کرد: قیمت بلیت‌های خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای کشور نباید به هیچ وجه افزایش داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر محمد مخبر عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ای با موضوع حمل و نقل ایام نوروزی، با اشاره به گزارش های ارائه شده از دستگاه های ذیربط در خصوص احتمال افزایش مسافرت ها در نوروز سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با توجه به مسأله کرونا باید تمام اقدامات پیشگیرانه و لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در دستور کار همه دستگاه های اجرایی قرار گیرد. به این منظور مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، فروش بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس باید به شرط دریافت حداقل دو دز واکسن از سوی مسافران انجام شود.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای رفع نقاط پرخطر در جاده های بین شهری و شهرها تصریح کرد: موضوع ایمنی مسافرت و فراهم ساختن سفر مطمئن و امن برای مردم، موضوعی پراهمیت است و باید تلاش کرد در زمان باقی مانده حتی‌المقدور مشکلات نقاط حادثه‌خیز برطرف و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

معاون اول رییس جمهور، همچنین با تاکید بر رفع نیازهای بخش های خدماتی و امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به هموطنان، گفت: باید با توجه به گزارش های کارشناسی دستگاه‌هایی نظیر هواشناسی اقدامات متناسب راهنمایی و رانندگی و امدادی در هر منطقه باید تدوین و اجرا شود.

مخبر، همچنین از رسانه ها به ویژه صدا و سیما خواست تا به منظور آگاهی‌بخشی و کمک به کاهش تلفات جاده ای، اطلاع‌رسانی دقیق و آموزشی مناسب را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه، وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه گزارش های جداگانه ای در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی کشور و پیش‌بینی میزان سفرها و اقدامات انجام شده، ارائه کردند.

همچنین سردار هادیان فر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به کاهش شیب کرونا و افزایش انگیزه مردم برای انجام سفر در ایام نوروز، گزارشی از آمادگی دستگاه متبوع خود برای مدیریت ترافیک، تأمین امنیت جاده ها و آموزش فرهنگ رانندگی صحیح ارائه کرد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: