صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 28
کد خبر: ۱۲۴۲۹۳

جهاد اسلامی:باید توهم سازش با دشمن صهیونیستی را کنار گذاشت

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: باید توهم سازش با دشمن صهیونیستی را کنار گذاشت و بر اتحاد برنامه ملی تأکید کرد که به حقوق تاریخی مردم فلسطین، متعهد است.

به گزارش راهبرد معاصر «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه از همه گروه‌های مقاومت در این کشور خواست که برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی، همیشه در نهایت آمادگی قرار داشته باشند.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» به نقل از النخاله گزارش داد، تخریب و انهدام منازل در کرانه باختری و کشتار مردم، باعث می‌شود که «حتی یک لحظه در مبارزه با دشمن و مقاومت در برابر آن، درنگ نکنیم».

وی در جریان سخنرانی در مراسم «مقامت، مسیر آزادسازی است»، تأکید کرد، مشغول کردن و تضعیف دشمن در هر جایی، بیش از هر زمان دیگری، واجب شده است و اقدامات مجاهدان در کرانه باختری و مقابله با صهیونیست‌ها، به معنای واقعی کلمه، مقاومت است.

دبیر کل جهاد اسلامی ضمن تأکید بر بسیج مردم فلسطین علیه دشمن صهیونیستی، گفت که «این مسئله، یک وظیفه اسلامی و ملی و یک نیاز واقعی است که مقتضای ماهیت جنگ با دشمن است... این بسیج نیازمند ائتلاف و همکاری بین گروه‌های سیاسی و اجتماعی است».

النخاله با بیان اینکه تنها مسیر پیش روی ملت فلسطین، مقاومت و ادامه دادن آن است، خاطر نشان کرد، باید توهم سازش با دشمن صهیونیستی را کنار گذاشت و بر اتحاد برنامه ملی تأکید کرد که به حقوق تاریخی مردم فلسطین، متعهد است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت امروز در فلسطین و منطقه، قدرتمندتر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: «با وجود اینکه دشمن، سلاح‌های مختلفی در اختیار دارد، ولی از هر زمان دیگری، ضعیف‌تر است. شواهد بسیاری در این باره وجود دارد».

در همین ارتباط، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که مقاومت فلسطین، در برابر تجاوزات صهیونیستها در محله الشیخ جراح واقع در شهر قدس اشغالی، دست بسته نخواهد ماند.

البطش  گفت که در صورت لزوم و در پاسخ به پاکسازی نژادی که در الشیخ جراح صورت می‌گیرد، مقاومت فلسطین در نوار غزه قادر و آمده است که جنگ تازه‌ای را آغاز کند.

این مسئول جهاد اسلامی تصریح کرد: «اگر دشمن بخواهد جنگ را به غزه انتقال دهد تا برای بمباران غزه، کسب مشروعیت کند، می‌داند که مقاومت قادر است جنگ را به داخل عمق این رژیم انتقال دهد. لذا مقاومت، دولت [نفتالی] بنت را نیز سرنگون خواهد کرد و هزینه جنایتهایش در الشیخ جراح را پرداخت خواهد کرد».

البطش ضمن درخواست از امت عربی و اسلامی برای جلوگیری از یهودی‌سازی و پاکسازی نژادی مردم الشیخ جراح، از طرفهای میانجی نیز خواست که از اقدامات صهیونیستها در این منطقه جلوگیری کنند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: