صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 06
کد خبر: ۱۲۵۰۱۰

مجوز مجلس به بانک‌ها و موسسات اعتباری برای مشارکت در طرح‌های عمرانی

نمایندگان در بخش هزینه ای تبصره ۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱، به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای مشارکت در طرح های عمرانی و زیرساختی مجوز دادند.

به گزارش راهبرد معاصر وکلای‌ملت در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، بند الحاقی 2 تبصره 4 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

به موجب مصوبه نمایندگان در بند الحاقی2؛ به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود از جمله منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد در هر یک از طرح(پروژه)‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی و راه‌های اصلی، صنعتی و تولیدی در قالب تأمین مالی و تملک و  ایجاد شرکت و صندوق طرح(پروژه) مشارکت نمایند.

*مجوز مجلس برای تشکیل کمیته‌ اقتصادی به منظور استفاده بهینه از سرمایه بخش غیردولتی

در ادامه جلسه علنی امروز بهارستان نشینان با بند الحاقی (4) تبصره (4) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

در بند الحاقی (4) تبصره (4) ماده واحده لایحه آمده است: به منظور توسعه روش‌ها و الگوهای تأمین مالی و استفاده از ابزارهای مالی، جلب سرمایه‌های بخش غیردولتی و اهرم سازی منابع عمومی برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه و پروژه‌های پیشران، کمیته ای مرکب از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه اجرایی ذیربط(حسب مورد) و نمایندگان صندوق توسعه ملی، شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها تشکیل می‌شود. این کمیته موظف است نسبت به طراحی و پیشنهاد روش‌ها و ابزارهای تأمین مالی پروژه‌های یادشده به شورای اقتصاد اقدام نماید.

 پیشنهادات کمیته مزبور با تصویب شورای اقتصاد برای تأمین مالی پروژه‌های فوق لازم الرعایه است.

به گزارش تسنیم، از اول اسفند ماه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1401 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار دارد که وکلای ملت در 22 نشست بخش درآمدی را به پایان رسانند و از امروز به بخش هزینه‌ای لایحه ورود کرده‌اند.

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: