صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 06
کد خبر: ۱۲۵۰۱۱

کی‌یف:روس‌ها در حال پیشروی به سمت سومین نیروگاه اوکراین هستند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین طی تماسی با سناتورهای آمریکایی گفت که نیروهای روسیه اکنون دو نیروگاه هسته ای اوکراین را تصرف کرده اند و در حال پیشروی به سمت سومین نیروگاه هستند.

مقامات کی یف در تماس با آمریکایی ها ادعا کرده اند روسیه قصد دارد سومین نیروگاه اتمی اوکراین را محاصره و به تصرف درآورد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین طی تماسی با سناتورهای آمریکایی گفت که نیروهای روسیه اکنون دو نیروگاه هسته ای اوکراین را تصرف کرده اند و در حال پیشروی به سمت سومین نیروگاه هستند. این نیروگاه در میکولایف، واقع است؛ یکی از چندین شهری که روس ها روز شنبه سعی داشتند محاصره کنند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، هم اکنون نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا در جنوب شرقی شهر انرهودار، که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می شود، در کنترل ارتش روسیه است. نیروگاه هسته ای چرنوبیل هم که فعال نیست، در دست روس هاست. دیروز اصابت تعدادای گلوله توپ شلیک شده از توپخانه روسیه باعث آتش سوزی در ساختمان های اداری زاپوریژژیا شد که بدون انتشار تشعشع خاموش شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما