صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۰۹
  • چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 21 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 07
کد خبر: ۱۲۵۲۰۸

مصوبه مجلس برای خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر

نمایندگان مجلس مقرر کردند که خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده و با احتساب هزینه سوخت نیروگاه مذکور صورت گیرد.

به گزارش راهبرد معاصر نمایندگان مجلس در نشست علنی عصر امروز دوشنبه (16 اسفند ) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بندهای (د) و (هـ) تبصره 15 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند د تبصره 15 ماده واحده این لایحه آمده است:

1- به منظور اصلاح الگوی مصرف گاز و برق، براساس شاخص تعداد اعضای هر خانواده تعیین می شود. شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظفند از طریق بخش غیر دولتی ( با اولویت شرکتهای کارور(اپراتور) مجازی) نسبت به هوشمندسازی مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی و وصول مطالبات مشترکان با اولویت مشترکان عمده پرمصرف و همچنین نصب کنتورهای هوشمند برای واحدهای جدید الاحداث اقدام و هزینه مربوطه را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت نمایند.

2- اجازه داده می‌شود تا سقف پنج درصد(5%) از منابع حاصل از کاهش مصرف گاز و برق ناشی از پخش برنامه های فرهنگ سازی توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ( به تشخیص شرکت ملی گاز و توانیر) در قالب عقد قرارداد به این سازمان پرداخت گردد.

براساس بند هـ تبصره 15 ماده واحده این لایحه؛ خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام  شده حسابرسی  شده و با احتساب هزینه سوخت نیروگاه مذکور صورت می گیرد.

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: