صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 07
کد خبر: ۱۲۵۲۴۴

بیانیه راهپیمایی یمن: مقابله با تجاوز آمریکا واجب شرعی است

در بیانیه شهروندان صعده یمن آمده است:تحریم فرآورده‌های و ممانعت از رسیدن آن به دست مردم یمن، تجاوز آمریکایی است و مقابله با این مسئله، واجب شرعی است.

به گزارش راهبرد معاصر هزاران نفر از شهروندان صعده یمن امروز علیه ممانعت از رسیدن فرآورده‌های نفتی به این کشور تظاهرات کردند. در این تظاهرات، آمریکا عامل اصلی این بحران معرفی شد.

شبکه خبری المسیره گزارش داد، پس از پایان این تظاهرات، بیانیه‌ای منتشر و تأکید شد: «آمریکا را مسئول اصلی محاصره می‌دانیم و بر مقابله با آن از طریق بسیج عمومی و جهاد مقدس تأکید داریم».

در این بیانیه آمده است، تحریم فرآورده‌های و ممانعت از رسیدن آن به دست مردم یمن، تجاوز آمریکایی است و مقابله با این مسئله، واجب شرعی است. تظاهرات‌کنندگان یمنی همچنین تأکید کردند که بستن بندرگاه الحدیده، یک جنایت جنگی مشهود است.

مردم صعده با تأکید بر اینکه جامعه بین‌الملل و سازمان ملل، مسئول سکوت در برابر این جنایت است، خاطر نشان کردند،: «تمامی اقدامات نظامی که ستاد فرماندهی [یمن] در بازدارندگی در برابر ائتلاف متجاوز و شکست محاصره انجام می‌دهد، تأیید می‌کنیم».

در این بیانیه با بیان اینکه «گزینه ما برای مقابله با محاصره ائتلاف، طوفان یمن و بسیج عمومی از طریق جان و مال است»، تأکید شد، مشکلاتی که شهروندان در مناطق اشغالی با آن روبرو هستند، نشانگر این است که طرحهای ائتلاف سعودی، همه مردم یمن را بدون استثناء هدف قرار می‌دهد.

منظور از طوفان یمن، عملیاتهای اخیر نیروهای یمنی علیه امارات و عربستان سعودی است. نیروهای یمن تا کنون سه مرحله از این عملیاتها را انجام داده‌اند.

در پایان این بیانیه از شهروندان سایر استانهای یمن به ویژه استانهای اشغالی این کشور خواسته شد که در برابر ائتلاف متجاوز به پا خیزند؛ زیرا «آزادسازی یمن، تنها را پایان دادن به مشکلات است»./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: