صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۴۶۶

انواع ارز دیجیتال

ارز های دیجیتال همانند پول های رایج موجود در بازار کشور های گوناگون، دارای انواع مختلفی می باشند.

به گزارش راهبرد معاصر؛  اگر تا به امروز در بازار ارز های دیجیتال فعالیت کرده باشید، به عبارت هایی همچون آلت کوین، شت کوین و ... برخورده اید. امروزه رمز ارز های موجود در بازار را بر این اساس تقسیم بندی می کنند. شناخت این تقسیم بندی ها، یکی از مهم ترین نکاتی است که تمامی افراد فعال در بازار ارز دیجیتال ، باید با آن آشنایی داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی انواع ارز های دیجیتال و نحوه تقسیم بندی آنها خواهیم پرداخت.

 

آلت کوین چیست :

امروزه به تمامی ارز های موجود در بازار که پس از بیت کوین عرضه شده اند، آلت کوین گفته می شود. در واقع عبارت آلت کوین به آپشن هایی مثل قیمت، تاریخ عرضه و ... بستگی ندارد و به تمامی رمز ارز های موجود در بازار ( به جز بیت کوین ) گفته می شود. پس از محبوبیت چشمگیر بیت کوین و بازار ارز های دیجیتال، آلت های بسیار زیادی به بازار وارد شده اند. به طوری که طبق تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۲ میلادی، بیش از ۵ هزار الت کوین در بازار وجود داشتند. در ادامه به بررسی ویژگی ها، مزایا و معایب آلت کوین ها خواهیم پرداخت.

 

ویژگی آلت کوین ها :

قیمت ناپایدار : ارز دیجیتال بیت کوین در سال های اخیر دچار تغییرات قیمتی بسیار چشمگیری شده است. اما نوسانات صورت گرفته بر روی این رمز ارز، بازه های زمانی نسبتا طولانی ( استثنا وجود دارد ) را به خود اختصاص داده اند. اما نوسانات صورت گرفته بر روی آلت کوین ها می تواند بسیار ناگهانی باشد.

کارمزد پایین تراکنش ها : در حال حاضر با لطف و کمک فناوری بلاک چین حاکم بر بازار ارز دیجیتال، کارمزد تراکنش های مرتبط با آلت کوین ها بسیار کاهش یافته است. به طوری که امروزه شما می توانید بسیاری از الت کوین های مورد نظر خود را با کارمزد های بسیار ناچیز انتقال دهید.

ایجاد رقابت در بازار و در بین سهامداران، بهبود برخی از نقص های موجود در بیت کوین، برخورداری از پتانسیل کلاهبرداری و ... جزو سایر ویژگی های این رمز ارز ها می باشند.

 

شت کوین چیست :

شت کوین، یکی از اصطلاحات رایج فعلی بازار ارز دیجیتال است که در سال های اخیر بر روی زبان ها افتاده است. در حال حاضر از این اصطلاح و کلمه برای ارز هایی استفاده می شود که قیمت های ناچیز و بسیار پایینی دارند. این واژه در واقع نشان دهنده بی ارزش بودن و قیمت پایین یک رمز ارز می باشد.

 

ویژگی شت کوین ها :

شت کوین ها دارای ویژگی ها و قابلیت ها بسیار متنوعی می باشند. به عنوان مثال یک ارز دیجیتال شت کوین، در زمان عرضه دارای قیمت گذاری درست و دقیقی نمی باشد و ممکن است به طور ناگهانی با نوسانات بسیار زیاد رو به رو شود. در کنار ویژگی فوق این رمز ارز ها دارای ویژگی هایی مثل ناشناس بودن تیم توسعه دهنده، نقدینگی پایین، نداشتن هدف خاص و ...نیز می باشند.

به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال آموزش ارز دیجیتال هستید و می خواهید به سطح آگاهی مناسبی از این بازار دست پیدا کنید، به وب سایت آرن کریپتو مراجعه فرمایید.

 

نظر شما