صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۶
  • پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 23 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۵۲۸

برنامه‌های آموزش و پروش برای چهارشنبه آخر سال

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت: پویش «هر دانش‌آموز مراقب یک هم‌کلاسی» آغاز شد.

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: پویش «هر دانش‌آموز، مراقب یک هم‌کلاسی» برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال ایجاد شده است تا دانش‌آموزان با اصول خود مراقبتی و مراقبت از همسالان خودشان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان می‌توانند در این پویش مشارکت داشته باشند، ادامه داد: تلاش داریم تا مشارکت‌طلبی و مسؤولیت پذیری در دانش‌آموزان را نهادینه کرده و آموزش دهیم.

ستاری‌فرد تصریح کرد: در این پویش سعی شده است تا دانش‌آموزان هم خودشان به اصول خودمشارکتی برسند و هم بتوانند دیگر همسالان خودشان را آگاه کنند که دانش‌آموزان می‌توانند در این پویش در قالب‌های مختلف، چون داستان، داستانک، شعر و فیلم کوتاه شرکت کنند.

* آموزش به دانش‌آموزان درباره پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه دیگر این است که با همکاری سازمان اورژانس، سازمان هلال‌احمر و وزارت بهداشت، دانش‌آموزان را در خصوص رفتار‌های پرخطر و مدیریت رفتار‌های پرخطر، آموزش دهیم که این اقدام در بستر «شاد» برگزار شده و از طریق فعالیت‌های معلمان و سفیران سلامت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری رسانه ملی نیز در خصوص موضوع سلامت دانش‌آموزان و کاهش رفتار‌های مخاطره‌آمیز چهارشنبه آخر سال، همکاری‌های خوبی را تعریف کردیم.

ستاری‌فرد با بیان اینکه موضوع آگاهی بخشی دانش‌آموزان در مواجهه با اتفاقات در خصوص چهارشنبه آخر سال از دیگر موارد است که در دستور کار داریم، گفت: ۵ هزار مراقب بهداشت و سلامت داریم که در ارتباط با مدارس و دانش‌آموزان کار می‌کنند تا شاهد چهارشنبه کم خطر برای دانش‌آموزان ایران اسلامی باشیم./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: