صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 12
کد خبر: ۱۲۵۸۵۴

پیشنهاد بنت به زلنسکی جهت پذیرش شروط مسکو

منابع آگاه اوکراینی خبر دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس روز سه شنبه خود با رئیس جمهور اوکراین به وی توصیه کرده است تا پیشنهادات رئیس جمهور روسیه را بپذیرد.

به گزارش راهبرد معاصر، وبگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی نوشت که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین توصیه کرده است که پیشنهاد مسکو برای توقف درگیری‌ها را بپذیرد.

همچنین اعلام شده است که این گفتگوی تلفنی به ابتکار طرف اسرائیلی در روز سه شنبه انجام شده است. به گفته یک منبع رسانه ای، زلنسکی و مشاورانش از پیشنهاد بنت استقبال نکرده اند.

مقام مذکور در این باره گفت: بنت در واقع از ما می‌خواهد که تسلیم شویم، و ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

در عین حال، یکی از نمایندگان نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده است، مدعی است که جزئیات مطرح شده این گفتگو صحت ندارد. به گفته وی، بنت «قصد ندارد به زلنسکی پیشنهادی بدهد یا به وی توصیه‌ای کند».

پیشتر بنت در تماس تلفنی با زلنسکی بر میانجیگری رژیم صهیونیستی میان مسکو و کی یف به منظور حل بحران اوکراین تأکید کرده بود که این مسئله با مخالفت مسکو رو به رو شد.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید. همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشور‌های غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: