صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 01
کد خبر: ۱۲۵۸۸

وزیر راه: نمی توانیم برای اجاره بهای مسکن اشخاص سقف تعیین کنیم

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید مسکن، مخالفت خود با طرح تعیین سقف اجاره بهای مسکن اشخاص را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه در پاسخ به سؤال  که آیا گزارش کمیته 9 نفره در مورد تعیین سقف اجاره بهای مسکن به شما ارائه شده، گفت: این گزارش هنوز به دست بنده نرسیده، اما ما نمی‌توانیم برای اجاره بهای مسکن اشخاص سقف تعیین کنیم.

اسلامی ادامه داد: گزارش کمیته 9 نفره تعیین سقف اجاره بها هنوز در مسیر مقدماتی خود است، اما باید اذعان کرد، ما نمی‌توانیم برای اجاره بها سقف تعیین کنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف اجاره بها و قیمت مسکن در بازار از ضوابط و شرایطی تبعیت می‌کند که در بازار است.

وی خاطرنشان کرد: ما با اجرای قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن که به صراحت در ماده 2 این قانون تکالیفی در رهن و اجاره به خوبی به آن اشاره شده است، نشان می‌دهد که نباید در مورد تعیین سقف اجاره بها ورود کنیم.

 

اسلامی تصریح کرد: باید به سمت ساماندهی نظام اجاره‌داری که به صورت حرفه‌ای اجاره داری دنبال شود، آن را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه با کلنگ زنی و عملیات اجرایی 2 هزار و 999 واحد مسکونی در شهر اندیشه دنبال شرایطی هستیم که شهرهای جدید، سرانه‌های مورد نیاز زندگی مردم را تامین کنند، گفت: هم‌زمان امروز 4 شرکت بزرگ، 4 پروژه‌ای که از 4 نوع فعالیت است و مسکن یکی از آن 4 نوع فعالیت است آغاز شده است و امیدوار هستیم ساخت 400 هزار واحد مسکونی که در برنامه طرح اقدام ملی قرار دارد و قرار است در شهرهای جدید بافت‌های فرسوده و شهرهای زیر 25 هزار نفر عملیاتی شود، تا سال 99 به اتمام برسد.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم بتوانند با استفاده از تسهیلات از طریق سهمی که از سبد تسهیلاتی بانک‌های کشور برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی تخفیف می‌دهند، این برنامه به خوبی پیش برود.

 

اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی 8 و نیم درصد بوده،‌گفت:‌ با موافقت رئیس کل بانک مرکزی تلاش خواهد شد این عدد به 20 درصد برسد.

 

وی گفت: 80 درصد منابع مورد نیاز ساخت و ساز واحدهای مسکونی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها در اختیار سازنده‌ها قرار خواهند داد.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این تسهیلات قابل انتقال به خریدار خواهد بود،‌گفت: این برنامه کمک خوبی به عرضه و تقاضای مسکن خواهد کرد.

منبع:فارس

نظر شما