صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۰۵
  • شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 17 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 13
کد خبر: ۱۲۶۱۲۴

ند پرایس: هیچ‌یک از پرسنل یا تاسیسات آمریکا آسیب ندیدند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد هیچ تأسیسات و یا پرسنل آمریکایی در حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های موساد در اربیل آسیب ندیدند.

به گزارش راهبرد معاصر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های موساد در اربیل را محکوم کرد و مدعی شد هیچ تأسیسات و یا پرسنل آمریکایی در این رویداد آسیب ندیدند.

ند پرایس در بیانیه‌ای که در پایگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، مدعی شد: آمریکا به شدت حملات موشکی دیشب به اربیل عراق را که از سوی ایران انجام شد، محکوم می‌کند. این حملات، نقض ظالمانه حاکمیت عراق بود.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: به هیچ تأسیسات آمریکا آسیبی وارد نشده و هیچ پرسنلی مجروح نشده اند. ما هیچ نشانه‌ای نداریم که این حمله، آمریکا را هدف قرار داده بود. ایران باید فورا حملات خود را متوقف کرده، به حاکمیت عراق احترام بگذارد و دخالت خود را در امور داخلی عراق متوقف کند.

او همچنین گفت: آمریکا در کنار شرکای عراقی خود، از جمله در منطقه کردستان ایستاده و به شرکای خود در منطقه کمک می‌کند تا از خود دفاع کنند.

از سوی دیگر، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) گفت آمریکا بر این باور نیست که کنسولگری آمریکا در عراق هدف حمله موشکی امروز صبح ایران بوده است.

شرمن در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد: «ما بر این باور نیستیم که کنسولگری [آمریکا]هدف این حمله بوده است. این، حمله به حاکمیت عراق بود.»

گفتنی است پس از انتشار اخبار و تصاویری از هدف قرار گرفتن مرکز جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل عراق، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای انهدام این مرکز با موشک‌های نقطه زن را تائید کرد.

سپاه پاسداران در بیانیه خود اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: