صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۵۸
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 16
کد خبر: ۱۲۶۵۴۴

اوکراین خواستار ضمانت‌های امنیتی مطلق از روسیه است

ریاست جمهوری اوکراین با رد پیشنهاد روسیه مبنی بر اجرای مدل بی‌طرفی اتریشی یا سوئدی، خوستار ضمانت‌های امنیتی مطلق از مسکو شد.

به گزارش راهبرد معاصر  میخائیلو پودولیاک (Mykhaïlo Podoliak) یکی از مذاکره‌کنندگان اوکراین در اظهاراتی که روز چهارشنبه توسط نهاد ریاست جمهوری این کشور منتشر شد، تاکید کرد: اوکراین در حال حاضر در یک جنگ مستقیم با روسیه است؛ در نتیجه این مدل فقط می‌تواند اوکراینی باشد.

وی خواهان تضمین‌های امنیتی مطلق در برابر روسیه شده و اعلام کرده است که امضاکنندگان آن متعهد می‌شوند در صورت تجاوز در سمت اوکراین مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اوایل روز جاری، روسیه به یک سازش احتمالی برای بی‌طرفی اوکراین بر اساس مدل سوئدی یا اتریشی اشاره کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: این در واقع گزینه‌ای است که در حال حاضر مورد بحث قرار گرفته و می‌تواند به عنوان گزینه سازش در نظر گرفته شود.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه پنجم اسفند نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تا کنون چهار دور مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه برگزار شده است که آخرین آن، روز گذشته به صورت مجازی و سه دور پیشتر به صورت حضوری و در بلاروس برگزار شد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: