صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۱
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 16
کد خبر: ۱۲۶۵۶۱

تحریم چقدر از صادرات نفت روسیه کم می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید‌؛ پیش‌بینی می‌شود از ماه آینده شاهد کاهش سه میلیون بشکه‌ای صادرات نفت روسیه به بازار جهانی باشیم.

به گزارش راهبرد معاصر آژانس بین‌المللی انرژی امروز پیش‌بینی کرد با تحریم‌های اعمال شده علیه نفت روسیه و از سوی دیگر بی‌رغبتی مشتریان برای خرید نفت این کشور از ابتدای ماه آوریل به بعد شاهد کاهش سه میلیون بشکه‌ای صادرات نفت روسیه خواهیم بود.

این مؤسسه در تلاش برای پیش‌بینی اوضاع بازار نفت گفت: پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در کنار تحریم روسیه تأثیر منفی قابل توجهی بر رشد اقتصاد جهانی بگذارد. 

این نخستین گزارش ماهانه منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین به شمار می‌رود و از زمان این درگیری قیمت نفت حتی تا نزدیکی 140 دلار در هر بشکه نیز بالا رفته است.

این آژانس تأکید کرده ما پیش‌بینی کاهش 2.5 میلیون بشکه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را داریم که 1.5 میلیون بشکه در روز شامل نفت خام و یک میلیون بشکه در روز دیگر مربوط فرآورده‌های نفتی خواهد بود. از سوی دیگر این آژانس می‌گوید پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای فرآورده‌های نفتی در بازار داخلی روسیه هم کاهش یابد. 

در حال حاضر روسیه روزانه 7 تا 8 میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی صادر می‌کند. 

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود برای تقاضا نفت در بازار جهانی برای 9 ماهه پایانی سال را نسبت به گزارش قبلی 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش داده و اعلام کرده در سال 2022 و برای سومین سال متوالی تقاضای نفت کمتر از سطح پیش از شیوع کرونا خواهد بود.

این نهاد پیش بینی کرده که تقاضای نفت در سال 2022 به طور متوسط روزانه 99.7 میلیون بشکه خواهد بود./فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: