صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 17
کد خبر: ۱۲۶۶۴۶
یادداشت اختصاصی «سهراب مظفری میانجی»، نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و مرحوم علوی گرگانی در تهران؛

حمایت از ولایت فقیه در لسان و عمل آیت الله علوی گرگانی

پشتیبانی از ولایت فقیه در عمل و لسان آن وجود گرامی همواره مشهود بود و به همگان نیز توصیه می فرمودند که حامی بی چون و چرای ولایت فقیه باشند و یک لحظه از دستورات و فرامین ولی فقیه سر بازنزنند چرا که این موضوع مصلحت دنیا و آخرت مسلمانان را تامین می کند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ درگذشت آیت الله علوی گرگانی، جهان اسلام و شیعیان را سوگوار مرجع تقلیدی عالیقدر کرد. افول ستاره ای در آسمان حوزه علمیه و از دست دادن فقیدی دانشمند، قطعا مصیبت بزرگی است که بر مسلمانان وارد شد.

 

آیت الله عظمی علوی گرگانی از جمله مراجع معزز و از بزرگان معارف دینی و قرآنی کشور به شمار می رفتند که سلوکی مردمی داشتند همچنین انقلابی بزرگی بود که تا آخرین لحظات حیات مبارک خود لحظه ای از آرمان های انقلاب، اطاعت و حمایت همه جانبه از رهبران انقلاب اسلامی دست نکشید.

 

مرحوم حضرت آیت اله علوی گرگانی در کنار برجستگی های علمی، دارای زهد بی نظیر، تواضع منحصر به فرد و ساده زیستی و در یک جمله متخلق به اخلاق الله بود.

 

این ویژگی ها از ایشان انسانی کامل ساخته بود که مردم را گرد ایشان جمع می کرد، چرا که محبتی که به مردم روا می داشتند واقعی و محبتی توام با عشق بود. ایشان به قدری به مردم احترام می گذاشتند و به جایگاه افراد در هر پست و مقامی اهمیت می دادند که برای پاسخگویی به سوال های مردم، در کنار مراجعین در دفتر خود روی زمین جلوس می فرمودند، درعین حالی که همواره لبخند ملیحی بر لب داشتند پاسخ های دقیقی در راستای هدایت و افتادن در مسیر صلاح به مردم می دادند، به طوری که هر عزیزی که با آن فقید سعید رو به رو می گردید بی شک به یاد خدا و آخرت می افتاد و به یاد منش و رفتار رسول خدا و اهل بیت گرامیش می افتاد براساس آنچه در کتب دینی از صدیقین و انسان های مومن روایت شده است.

 

دیدار با مرحوم آیت الله علوی گرگانی، باعث صیقل دادن دل ها بود، چرا که با انسانی مومن و مطیع واقعی خداوند رو به رو می شدیم.

 

پشتیبان ولایت فقیه بودن در عمل و لسان آن وجود گرامی مشهود بود و به همگان نیز توصیه می فرمودند که حامی بی چون و چرای ولایت فقیه باشند و یک لحظه از دستورات و فرامین ولی فقیه سر بازنزنند چرا که این موضوع مصلحت دنیا و آخرت مسلمانان را تامین می کند.

 

از سوی دیگر مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی هر آنچه به دیگران توصیه می کردند قبلا خود عامل به آن بودند، سپس به دیگران توصیه می فرمودند. توصیه به رعایت تقوی الهی برای مردم و  مسوولین یکی از مهمترین رهنمودهای ایشان به جامعه اسلامی و کارگزارانش بود.

 

 پشتیبانی از ولایت فقیه و گره گشایی از مشکلات مردم را همواره در دیدارهایی که با مسوولین داشتند به آنها گوشزد می کردند.

 

حقیقتا رحلت این فقید سعید، ثلمه و مصیبت عظمی است که مسلمانان از آن رنج می برند. این مصیبت تنها با اطاعت از ولی فقیه که یکی از مهمترین خواسته های مرحوم آیت الله علوی گرگانی به شمار می رفت، تسکین می یابد.

 

امید می رود خداوند روح آن عزیز گرامی را با اجداد طاهرش محشور نماید و از همه ارداتمندان و دوستانش راضی و خشنود کند و دعاگوی همه شیعیان و مسلمانان باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: