صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 19
کد خبر: ۱۲۶۸۹۷

ادامه مذاکرات درباره حذف نام سپاه پاسداران از لیست تروریسم آمریکا

سخنگوی کاخ سفید گفت: «مذاکرات در مورد حذف نام سپاه از لیست تروریسم در حال حاضر ادامه دارد».

به گزارش راهبرد معاصر «جن ساکی» امروز (شنبه) تایید کرد مذاکره‌کنندگان درحال بحث بر سر حذف نام سپاه پاسداران کشورمان از لیست تروریسم آمریکا هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما سخنگوی کاخ سفید بدون ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص گفت: «مذاکرات در مورد این موضوع (حذف نام سپاه از لیست تروریسم) در حال حاضر ادامه دارد».

وز چهارشنبه، پایگاه اینترنتی آکسیوس گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست سیاه تروریسم در ازای تعهد عمومی تهران برای کاهش تنش در منطقه است. در همین راستا روز گذشته (جمعه) نفتالی بنت و یائیر لاپید، نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مشترک از دولت آمریکا خواستند نزدیکترین متحد خود را رها نکرده و سپاه پاسداران را کماکان در لیست سیاه نگه دارد.

طی روز‌های گذشته نیز نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به بایدن ضمن ابراز نگرانی درباه خبر‌هایی مبنی بر حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی آمریکا، گفتند: «تا جایی که ما می‌دانیم حمایت از یک توافق با این روال فعلی که بسیار جای بحث و گفتگو دارد، دشوار است.» این قانونگذاران از دولت بایدن خواستند در عرض یک هفته جلسه‌ای برگزار کرده و به مجموعه‌ای از سوالات درباره توافق هسته‌ای با ایران توضیحاتی بیان کند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا چندی پیش متوقف شد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در صفحه توییتر خود از توقف مذاکرات وین خبر داد و اعلام کرد که متن نهایی توافق آماده و روی میز است، اما به دلیل عوامل خارجی لازم است در مذاکرات وقفه ایجاد شود.

براساس گزارش‌های منتشر شده از مقامات بلندپایه و مطلع رسیدن به یک توافق امکان دارد در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیافتد، این درحالی است که رژیم صهیونیستی از شروع مجدد مذاکرات بار‌ها تلاش کرده است آن را متوقف کند، اما موفق نشده است. در همین راستا نیز مقامات صهیونیست اعلام کردند در صورتی که حتی توافق منعقد شود تل‌آویو به اقدامات خود علیه ایران ادامه خواهد داد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: