صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۱:۱۸ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 22
کد خبر: ۱۲۷۱۰۰

در مذاکرات وین توافق نه قطعی است نه قریب‌الوقوع

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری تصریح کرد که در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین توافق نه قریب‌الوقوع است و نه قطعی.

به گزارش راهبرد معاصر، وی در تداوم سیاست هراس از پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران و اتهام پراکنی‌های بی‌پایه و اساس مدعی شد: زمانی که برجام کاملا اجرا می‌شد و ایران نیز کاملا به آن پایبند بود، زمان گریز هسته‌ای ایران برای تولید مقدار کافی مواد هسته‌ای جهت تولید یک بمب به شکل قابل توجهی طولانی‌تر بود.

 

ند پرایس برغم تکذیب جامعه اطلاعاتی آمریکا که ایران فعالیتی در زمینه فعالیت‌های غیر صلح آمیز هسته‌ای ندارد، ادعا کرد که این زمان گریز هسته‌ای اکنون بسیار کمتر از یک سال است. ما می‌خواهیم این زمان گریز هسته‌ای طولانی شود و ایران به صورت دائمی و قابل تایید از دسترسی به سلاح هسته‌ای محروم شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه در مورد وضعیت مذاکرات وین گفت: در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی بوده است اما می‌خواهم واضح اعلام کنم یک توافق نه قریب الوقوع است و نه قطعی است.

 

وی در تداوم ادعاهای آمریکا مدعی شد ما همزمان درحال آماده‌سازی سناریوهای دیگر هستیم، چه بازگشت متقابل به برجام تحقق یابد و چه این توافق بدست نیاید.

 

پرایس همچنین مدعی شد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا متعهد شده است که در دولت او ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و پیروی از این تعهد در دنیای با برجام و بدون آن قاطع است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: