صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 06
کد خبر: ۱۲۸۳۶۵

چگونه با بازی کسب درامد کنیم؟

شاید باورش کمی سخت باشد اما صنعت گیمینگ (بازی)، امروزه جزء پول‌ساز‌ترین صنایع دنیا شناخته می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر،  گردش مالی شرکت‌های بازی‌سازی دنیا، شاید از بودجه کل بعضی از کشورهای کوچک پیشی بگیرد. برای درک بهتر این موضوع کافی است نگاهی به اطرافیان خود بیندازید؛ کمتر کسی پیدا می‌شود که بازی نکند. جالب است بدانید که میانگین سن افرادی که بازی می‌کنند 30 سال است. این در حالی است که اغلب افراد تصور می‌کنند که بازی‌کردن صرفا مخصوص بچه‌ها و نوجوانان است.

 

 

با ورود بیت کوین به بازارهای مالی و محبوب‌تر شدن فناوری بلاک‌ چین، بازی‌هایی بر اساس این فناوری توسعه پیدا کردند. بازی‌هایی که شما می‌توانید با پیشرفت کردن در آن، شروع به درآمدزایی کنید. امری که شاید در نگاه اول کمی دور از ذهن برسد. بگذارید با یک مثال این موضوع را بیشتر توضیح دهیم.

اگر به‌خاطر داشته باشید چند سال قبل، بازی کلش آف کلنز در میان ایرانی‌ها بسیار محبوب شد. شما پس از مدتی که این بازی را بر روی گوشی نصب می‌کردید، برای این‌که از رقابت با دوستان خود جلو بزنید، مجبور به خرید الماس یا جم بودید. سپس با این الماس‌ها می‌توانستید کارهای مختلفی در بازی انجام دهید. اما چیزی که این بازی را جذاب‌تر می‌کرد این بود که شما می‌توانستید زمین یا قلعه خود را بعد از این‌که به سطح بالایی رسید، بفروشید.

 

بازی کنید و ارز دیجیتال بگیرید

در یکی دو سال اخیر بازی‌هایی بر بستر بلاک‌چین ساخته شده‌اند که شما می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید و پس از مدتی قلعه یا زمین خود را در ازای مقداری ارز دیجیتال به فروش برسانید؛ سپس ارزهای دیجیتال خود را در یک صرافی آنلاین تبدیل به پول نقد کنید. همچنین در این بازی‌ها می‌توانید کاراکتر، لباس یا اسکین‌های مختلف خود را به‌صورت nft خرید و فروش کنید. در بیشتر این بازی‌ها یک فروشگاه وجود دارد که در آن اقلام مختلفی که در بازی ارزشمند هستند، قابل خرید و فروش است. شما با خرید ارز دیجیتال مخصوص هر بازی قادر خواهید بود که از فروشگاه همان بازی خرید کنید.

 

 

بهترین بازی‌ هایی که ارز دیجیتال میدهند

در ماه‌های اخیر، بازی‌های زیادی معرفی شدند که می‌توانید با بازی کردن در آن‌ها کسب درآمد کنید. در ادامه، به 3 مورد از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک چینی دنیا اشاره می‌کنیم:

 

  • اکسی اینفینیتی

در بازی اکسی اینفینیتی، شما باید موجوداتی به ‌نام AXIE را پرورش دهید و سپس با آن‌ها وارد مبارزه شوید. هرکس که AXIE قوی‌تری داشته باشد و بتواند با آن به درستی مبارزه کند، برنده مسابقه خواهد بود. این موجودات دوست‌داشتنی که کم‌وبیش به کاراکتر‌های بازی محبوب Pokemon شباهت دارند، قابل خرید و فروش هستند. حتی جالب است بدانید که این موجودات پس از مدتی زاد و ولد می‌کنند و شما می‌توانید فرزندان آن‌ها را بفروشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کمپانی این بازی به آدرس https://axieinfinity.com مراجعه کنید.

  • دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند، یکی از اولین بازی‌هایی است که سعی در ایجاد یک متاورس دارد. این بازی، یک جهان مجازی خلق کرده است که در آن می‌توانید به گشت و گذار بپردازید، کافه بروید، وارد کنسرت شوید، خانه بخرید و غیره. این بازی زمانی محبوب شد که زمین‌های موجود در دیسنترالند با قیمت‌هایی چند هزاردلاری فروخته شد. در این دنیای مجازی، اقلام زیادی مانند لباس، تابلوی نقاشی، اسکین‌های مختلف و غیره وجود دارد که می‌توانید با دید سرمایه‌گذاری، آن‌ها را خریداری کنید و در آینده، با قیمتی گران‌تر به فروش برسانید. خرید و فروش‌ها در دیسنترالند با ارز دیجیتال MANA انجام می‌شود. با مراجعه به وب‌سایت این بازی به آدرس https://decentraland.org می‌توانید به‌صورت مهمان وارد دنیای مجازی دیسنترالند شوید و یک گشت و گذار جذاب در آن داشته باشید.

 

  • سندباکس (SandBox)

بازی سندباکس نیز سعی در ایجاد دنیایی مجازی مانند دیسنترالند داشته است که در آن می‌توانید زمین‌های مختلف را خریداری کنید. در دنیای مجازی سندباکس، کاربران می‌توانند با امکاناتی که بازی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، شروع به ساخت‌و‌ساز وسایل مختلف کنند و سپس آن را در فروشگاه بازی بفروشند. معامله در سندباکس به کمک ارز SAND انجام می‌شود.

امروزه تعداد بازی‌های بلاک‌چینی روز‌به‌روز در حال افزایش است. این بازی‌ها، معمولا یک دوران اوج و افول را تجربه می‌کنند. معمولا زمانی که یک بازی محبوب می‌شود توکن آن چند صددرصد رشد می‌کند. اما پس از مدتی گیمرها تصمیم به فروش توکن‌ها و دارایی‌هایی که درون بازی دارند می‌گیرند و این باعث افزایش فشار عرضه می‌شود. به‌همین علت قیمت این توکن‌ها کاهش میابد.

 

 

ارز دیجیتال رایگان با بازی

بازی‌های بلاک چینی انواع مختلفی دارند. بسیاری از آن‌ها برخلاف باور عمومی رایگان نیستند و شما ابتدا باید مبالغی را هزینه کنید تا بتوانید وارد بازی شوید. برای مثال، در بازی اکسی اینفینیتی، باید ابتدا مبلغی را برای خرید یک کاراکتر (AXIE) بدهید تا بتوانید با آن مبارزات خود را شروع کنید. اما همه بازی‌‌ها به‌این صورت نیستند و گاهی تماما رایگان هستند.

بازی Crazy Defense Heroes یکی از معدود بازی‌هایی است که می‌توانید بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای از آن کسب درآمد کنید. این بازی را می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. پس از دانلود بازی و ایجاد حساب لازم است وارد سایت بازی شوید و یک بار هم در آن جا لاگین کنید. مرحله بعدی، دانلود کیف پول متامسک است. این کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتالی است که بازی به شما به‌عنوان پاداش اهدا می‌کند.

در بازی Crazy Defense Heroes شما باید با قرار دادن یک سری نیرو جلوی ورود زامبی‌ها به مکان خاصی را بگیرید. این بازی در دسته بازی‌های استراتژیک یا دفاع از قلعه قرار می‌گیرد. درآمد شما از این بازی توسط EVENT ها یا چالش‌هایی است که هر چند وقت یک‌بار در بازی برگزار می‌شود. برای مثال در یک رویداد ممکن است بازی از شما بخواهد که 16 ستاره در مرحله‌های مختلف جمع‌آوری کنید. بعد از این‌که شما موفق به جمع‌آوری تمام ستاره‌ها بشوید یک صندوقچه برای شما باز می‌شود. سپس برای به‌دست آوردن پاداش درون صندوقچه باید وارد سایت بازی به آدرس https://crazydefenseheroes.com شوید و در حساب خود لاگین کنید. پس از لاگین می‌توانید صندوقچه را باز کرده و ارز دیجیتال متیک را مستقیما به کیف پول متامسک خود واریز کنید.

بازی‌های بلاک چینی به یک ارز دیجیتال مشخص برای انجام معاملات و پرداخت پاداش‌ها در بازی نیاز دارند. این ارز می‌تواند ارز بومی بلاک چین بازی باشد یا ارزهای دیگری مانند اتریوم، ترون و غیره. برای دیدن قیمت ترون به ریال، قیمت تتر، و سایر توکن‌ها می‌توانید به سایت coinmarketcap مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید با جست‌و‌جوی هر ارز دیجیتال، اطلاعات مختصر و جامعی از آن را مشاهده کنید.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: