صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۶
  • سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Tuesday 16 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 09
کد خبر: ۱۲۸۶۷۷

حمید نوری برای پیامک تبریک سال نو رییس جمهور سابق بازخواست شد

پیامک تبریک نوروز رییس جمهور سابق که برای همه شماره تلفن‌ها ارسال شده بود به عنوان یکی از مستندات وکلای منافقین در جلسه دادگاه نوری بررسی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، در جریان بیش از ۸۰ جلسه دادگاهی که برای نوری برگزار شده، منافقین به دنبال این بوده‌اند ثابت کنند، نوری در سال‌های دهه ۶۰ مسئولیت مهمی در زندان‌های اوین و رجایی شهر داشته و در سال‌های اخیر نیز دارای مسئولیت و ارتباطات گسترده با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی بوده است.

دستگاه قضایی سوئد بر اساس ادعا‌های منافقین که مدعی هستند نوری در طول سال‌های دهه ۶۰ زندانبان آن‌ها بوده او را بازداشت و تاکنون بیش از ۸۰ جلسه دادگاه برای او برگزار کرده است؛ این در حالی است که نوری تاکید می‌کند ۳۰ سال پیش از خدمت در قوه قضاییه ایران استعفا داده و در طول سال‌های گذشته مشغول کار آزاد بوده است.

بر همین اساس در جلسه هفتادم دادگاه نوری، یکی از وکلای منافقین در این پرونده ادعا می‌کند، نوری فرد بسیار مهمی در ایران بوده و با مقامات عالی‌رتبه ایرانی ارتباط مستقیم داشته است.

وکیل منافقین با اعتماد به نفس می‌گوید: رئیس جمهور ایران شخصا برای آقای نوری پیام تبریک سال نو ارسال کرده است! و سپس تصویر پیام حسن روحانی به تلفن همراهِ نوری را به قاضی و حاضران در دادگاه نشان می‌دهد!

حمید نوری با خنده و البته تعجب توضیح می‌دهد، این پیامی است که در سال نو به صورت سامانه‌ای برای همه ایرانیان ارسال شده و ربطی به ارتباط شخصی حمید نوری با حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران ندارد، اما وکیل با اصرار تاکید می‌کند: تو به دنبال پنهان کردن ارتباطات خود با مقامات عالی‌رتبه ایرانی هستی! مگر می‌شود رئیس جمهور به همه مردم ایران به صورت شخصی پیام بدهد.

نوری یک ایرانی است که بیش از دوسال پیش در کشور سوئد بازداشت شده است و همه این مدت ۲ سال و چند ماه گذشته را در سلول انفرادی به سر برده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: