صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 11
کد خبر: ۱۲۹۰۵۳

اعتراف‌ جدید آمریکا به تبعات انتقام سخت ایران

ارتش تروریستی آمریکا که از زمان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در تلاش بوده تبعات این حمله را کوچک‌نمایی کند اسامی زخمی شدگانی که واجد دریافت مدال «قلب ارغوانی» هستند را هم به صورت قطره‌چکانی اعلام می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر ارتش آمریکا تا آبان‌ماه سال گذشته از افزایش دادن شمار سربازانی که به دلیل آسیب دیدن در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد شایسته دریافت مدال شجاعت بودند خودداری می‌کرد، زیرا طبق اذعان رسانه‌های آمریکا، انجام این کار با سیاست واشنگتن که کوچک‌نمایی تبعات حمله بود تناقض داشت.

با این حال، شبکه خبری سی‌بی‌اس در تاریخ ۲۰ آبان/ ۱۱ نوامبر گزارشی منتشر کرده و تصریح کرد که ده‌ها نفر از کسانی که در آن حمله موشکی زخمی شده‌اند واجد شرایط دریافت مدال «قلب ارغوانی» ( مدال شجاعت که رئیس‌جمهور آمریکا به مجروحین و کشته‌شدگان جنگ می‌دهد) بوده‌اند اما دولت آمریکا برای آنکه نمی‌خواسته شمار زخمی‌ها را افزایش دهد درخواست برای اعطای مدال شجاعت به آنها را رد کرده است. 

سرانجام روز ۱۷ آذرماه رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که ارتش آمریکا با اعطای این مدال به ۳۹ سرباز دیگر که در این حمله زخمی شده بودند موافقت کرده است. 

در تازه‌ترین تحول پایگاه «استارز اند استریپس» امروز دوشنبه گزارش داده که ارتش آمریکا با اعطای این مدال به ۵ سرباز دیگر که در این حمله زخمی شده بودند موافقت کرده است. مطابق این گزارش، روز یکشنبه طی مراسمی به این افراد این مدال اعطا شد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: