صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 12
کد خبر: ۱۲۹۲۱۱

جزییات بیمه رایگان ۳ دهک پایین درآمدی

به گفته مدیرعامل بیمه سلامت ۳ دهک پایین درآمدی رایگان و بدون نام نویسی بیمه می‌شوند.

به گزارش راهبرد معاصر ناصحی گفت: همچنین همه شهروندان فاقد بیمه پایه، برای برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی این سازمان به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده شان اقدام کنند.

به گفته مدیرعامل بیمه سلامت، حدود ۵ تا ۹ میلیون نفر بیمه ندارند و ۶ میلیون نفر را به طور میانگین در نظر گرفتیم، زیرا همپوشانی بیمه‌ای وجود دارد.

ناصحی گفت: با استقرار در سامانه استحقاق سنجی دقت آمار افراد بدون پوشش بیمه‌ای بالا خواهد رفت. مکاتبات با وزارت رفاه انجام شده است و به انتهای ۲ هفته مهلت وزارت رفاه نزدیک شده ایم و به زودی اطلاعات در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

به گفته حمزه‌ای معاون وزارت رفاه، بر اساس آمار تا پایان ۱۴۰۰، حدود ۵.۴ میلیون نفر بیمه ندارند و حدود ۲ میلیون نفر جزو سه دهک پایین باید رایگان بیمه شوند. شناسایی افراد نیازمند و فاقد پوشش بیمه برای بیمه شدن رایگان اولویت وزارت رفاه است و به زودی آخرین آمار افراد فاقد پوشش بیمه‌ای با همکاری سازمان بیمه سلامت استخراج و اعلام می‌شود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: