صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 15
کد خبر: ۱۲۹۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مهمترین ایرادات نسخه ۲۵ آیین نامه رتبه بندی معلمان

مهمترین ایرادات نسخه ۲۵ آیین نامه رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر یکی از مهمترین ایرادات نسخه ۲۵ آیین نامه رتبه بندی معلمان، جدول حداقل امتیازات ضروری مورد نیاز برای کسب هر رتبه در هر یک از مولفه های شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی، شایستگی حرفه‌ای و تجربه است .
چرا که با تدوین اشتباه برخی مولفه ها از جمله مولفه های تجربه بسیاری از همکاران حتی قادر به کسب ۵۰ امتیاز از ۲۰۰ امتیاز تجربه نخواهند بود، بنابراین این حداقل ها باید یا کاملاً برداشته شود یا اصلاح کامل صورت گیرد.
امتیاز آیتم تجربه باید قابل دسترس باشد، قابل دسترس بودن به معنای سهل الوصول بودن نیست
به این معنی که غیر ممکن نباشد. در حال حاضر کسب قسمت زیادی از امتیاز این مولفه غیر ممکن است


مجموع امتیاز لازم برای کسب هر رتبه هم به صورت زیر اصلاح شود 

 رتبه آموزشیار معلم تا ۳۵۰ امتیاز
 رتبه مربی معلم حداقل ۴۵۰ امتیاز
 رتبه استادیار معلم حداقل ۵۵۰ امتیاز
 رتبه دانشیار معلم حداقل ۶۵۰ امتیاز
 رتبه استاد معلم حداقل ۷۵۰ امتیاز

میشه حداقل امتیاز تجربه را به صورت زیر بگیم 


و حداقل امتیاز مورد نیاز از مولفه تجربه ( از ۲۴۰ امتیاز ) به صورت زیر اصلاح شود

 رتبه آموزشیار معلم حداقل ۲۰ امتیاز
 رتبه مربی معلم حداقل ۳۰ امتیاز
 رتبه استادیار معلم حداقل ۴۰ امتیاز
 رتبه دانشیار معلم حداقل ۵۰ امتیاز
 رتبه استاد معلم حداقل ۶۰ امتیاز


 برای هر رتبه ۳ تا ۵ پایه تعریف شود تا همکارانی که مجموع امتیاز آنها بین دو پایه است، از مزایای امتیاز اضافه خود در هر رتبه، محروم نشوند

در مولفه تجربه هر سال خدمت سه امتیاز داشته باشد، تا هر فرهنگی با ۲۰ سال سابقه سقف ۶۰ امتیاز لازم از ۱۰۰ امتیاز مربوطه را در این قسمت کسب کند، چرا که برای رتبه استاد معلمی سابقه ۲۱ سال تعریف شده است و با محدودیت هر ۵ سال یک رتبه ،سوابق بعد از ۲۵ سال در اکثر موارد دیگر کارایی لازم برای کسب رتبه را نخواهند داشت.

 مواردی مانند تدریس در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی ،مناطق محروم مرزی و عشایری ،خاص برخی همکاران بوده و کسب آن برای برخی دیگر از همکاران غیر ممکن است، چرا که در حیطه پست و مسوولیت آنان نیست ، لذا مواردی مانند تدریس در سایر دوره ها، تنظیم برنامه درسی ،مراقبت امتحانات پایانی سطح مدرسه ،طرح سوالات و ... هم دارای امتیاز باشد .

تدریس در کارگاه های سطح مدرسه و برای همکاران شاغل در آن مدرسه ، امتیاز داشته باشد و مرجع ارزیابی مدیر مدرسه باشد.

 کسب مقام در جشنواره ها و مسابقات سطح مدرسه توسط تیم های مختلف دانش آموزی در دوره های مختلف تحصیلی که همکاران، مربیگری و سرپرستی آنها را بر عهده دارند ، هم امتیاز داشته باشد.

 هدایت تحصیلی دانش آموزان، مشاوره دادن به آنان ،برگزاری کلاس های رفع اشکال و مرور دوره ای دروس در ساعات موظف ، تنوع بخشی به تدریس، مشارکت دادن دانش آموزان در طرح های مختلف در سطح مدرسه در قسمت اقدامات ویژه دارای امتیاز باشد و مرجع ارزیابی مدیر مدرسه می باشد

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
آموزگار
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
درمورد‌رتبه‌بندی‌علاوه‌برتایید‌نظرهمکاران‌
فرهنگی‌
درموردکاهش‌امتیازات‌درکسب‌هررتبه‌،درمورد‌
کسب‌مقام‌معلم‌نمونه‌و...‌محدود‌به‌۵‌سال‌آخر‌
نباشد‌.