صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 17
کد خبر: ۱۲۹۸۹۹

آغاز ثبت نام کتاب درسی + سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ و قیمت کتاب

فرآیند ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ از امروز آغاز شده است. والدین و دانش آموزانی که قصد ثبت سفارش دارند برای اطلاع از جزییات ثبت سفارش، آدرس ثبت نام و سایر موارد می توانند ادامه این مطلب را بخوانند.  

به گزارش راهبرد معاصر ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱  برای تمام پایه ها از امروز آغاز شده است، البته ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر آغاز خواهد شد. متضایان ثبت نام کتاب می توانند به سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ به آدرس www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com مراجعه کنند.

 

جزییات ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱

فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از امروز آغاز شد.
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی خبر داد و اعلام کرد ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر آغاز می‌شود.

برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۸ فروردین تا ۲۱ خرداد فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر تا ۱۱ شهریور این امکان فراهمشده است.

مخاطبان می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

در شیوه فردی والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت اینترنتی، کتاب درسی خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌صورت پایه رشته‌ای (گروهی) نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند.

 

 

 

آدرس سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۸ فروردین ماه به‌صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۵ تیرماه خواهد بود.

 

 

جدول زمانی سفارش کتاب های درسی + جدول

بر اساس تقویم زمانی فوق، والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی، از روز ۲۸ فروردین لغایت ۲۱خردادماه اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی کنند.

ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش‌آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از ۵ تیر الی ۱۱ شهریور ماه انجام خواهد شد.

در برخی موارد ممکن است دانش‌آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌تواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۲ تیر الی ۳۱ شهریور ماه اقدام کنند.

 

 

شیوه ثبت نام فردی و گروهی چگونه است؟

در ثبت نام امسال از شیوه‌های منعطف برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی استفاده می شود. در این راستا مخاطبان می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

در شیوه فردی، والدین دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.  

 

 

قیمت کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ + جدول

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۸ فرودین ماه، آغاز می‌شود. قیمت بسته‌های آموزشی پس از ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی قابل مشاهده می‌باشد به ‌منظور اطلاع‌رسانی، فهرست قیمت کتاب‌های هر یک از پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی را به تفکیک اعلام کرد.سازمان پژوهش به‌عنوان متولی نظارت برنشر و توزیع مواد آموزشی تمام تلاش خود را مصروف داشته تا خانواده‌ها کمترین فشار را برای تهیه کتب درسی فرزندانشان متحمل شوند.

قیمت بسته آموزشی هر کدام از پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی به شرح زیر است: (قیمت‌ها به ریال است)

 

 

 

 

 

امکان نام نویسی جهت دریافت کتاب درسی پایه هفتم به دو روش انفرادی و گروهی وجود دارد. در روش انفرادی، کتاب درسی تنها برای یک نفر سفارش داده می شود که معمولا دانش آموزان و معلمان، برای استفاده شخصی خود در طول سال تحصیلی، به این شیوه نسبت به سفارش کتاب درسی پایه هفتم اقدام می نمایند.

ثبت نام به صورت انفرادی

  1. ابتدا به سایت فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtexbook.com و یا irtextbook.ir مراجعه فرمایید.
  2. سپس گزینه “سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی” را انتخاب نموده و به بخش “ثبت سفارش مخصوص دانش‌آموزان” مراجعه کنید.
  3. در سمت چپ صفحه جدید، روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک کنید.
  4. با وارد کردن  “کد ملی“ و “شماره سریال شناسنامه” در کادرهای مربوطه وارد پورتال دانش آموزی خود می شوید.
  5.  در مرحله بعد، با انتخاب گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” روی لینک “ورود به سامانه فروش” کلیک کنید.
  6.  در این بخش می بایست اطلاعات پستی مربوط به مدرسه خود را تکمیل کنید.
  7.  در صفحه پیش رو، شماره تماس خود و یا والدین را وارد نمایید.
  8.  در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود، با توجه به رشته و سال تحصیلی مورد نظر خود بخش های مربوطه را انتخاب کنید.
  9. در این مرحله، اطلاعات مربوط به کتاب درسی مورد سفارش دانش آموز نشان داده می شود.
  10.  در آخر، هزینه قابل پرداخت جهت خرید کتاب و ثبت سفارش شما نمایان می گردد که در صورت تمایل می بایست کلید “پرداخت” را بفشارید تا وارد درگاه پرداخت اینترنتی شوید.

ثبت نام به صورت گروهی

شما می توانید برای ثبت سفارش خود و انجام فرآیند مربوطه، از طریق مدیر مدرسه خود اقدام نمایید. به این صورت که هزینه کتب درسی مقطع مورد نظر را به مدارس پرداخت کنید و نام نویسی در سایت را به کادر اجرایی مدرسه واگذار نمایید. توجه داشته باشید که ثبت نام گروهی توسط مدارس از طریق  سامانه سناد دانش آموزی انجام می شود.
مدیران و پرسنل مدارس می توانند پس از ورود به سامانه سناد و با استفاده از رمز عبور و کد کاربری خود، طبق مراحل زیر نسبت به ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان اقدام نمایند.

  1. از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه “فروش و توزیع موادآموزش” را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “ورود به سامانه فروش” کلیک کنید.
  2. در این قسمت، روی عبارت “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” کلیک نمایید.
  3. در صفحه بعد، کلید “پایه تحصیلی و رشته مورد نظر” را بفشارید و توجه کنید که حتما تیک گزینه “ندارد” را از بخش “وضعیت سفارش” انتخاب کنید تا لیست دانش آموزانی که برای آن ها سفارشی ثبت نشده است، نمایش داده شود. سپس کلید “جستجو” را بفشارید.
  4. در این مرحله، اسامی تمام دانش آموزان نشان داده می شود که الزامی است برای هر کدام از آن ها یک شماره تماس ذخیره شده وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که دریافت شماره به منظور اطلاع رسانی فرآیند ثبت سفارش به والدین می باشد. سپس روی گزینه “بروزرسانی” کلیک کرده و از منوی سمت راست، گزینه “ثبت سفارش گروهی” را انتخاب کنید.
  5. در صفحه بعد نیز مجددا پایه تحصیلی و رشته متناسب با پایه و رشته تحصیلی را انتخاب نموده کلید “جستجو” را بفشارید.
  6. در این مرحله، اطلاعات مربوط به هر دانش آموز نشان داده می شود که با کلیک روی گزینه “بله” می توانید سفارش را ثبت کنید. سپس در قسمت مذهب “شیعه” و در قسمت زبان “زبان انگلیسی” را وارد کنید و کلید “ثبت سفارش” را بفشارید. همچنین برای انصراف از سفارش هر یک از دانش آموزان کافی است بر روی عبارت “غیر فعال” کلیک کنید تا سفارش شما لغو شود.
  7. اطلاعاتی که در بخش قبل وارد کرده اید به همراه قیمت کل سفارش در این مرحله نمایش داده می شود که به منظور پرداخت مبلغ مورد درخواست، ابتدا باید درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “ثبت و ادامه پرداخت” کلیک نمایید.
  8. در این بخش، وارد درگاه بانکی می شوید که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی خود می بایست کلید “پرداخت” را بفشارید.

 

 

فیلم/ آغاز ثبت نام اینترنتی کتابهای درسی 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: