صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۱
  • يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 30 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 20
کد خبر: ۱۳۰۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

نرخ جدید کرایه تاکسی و بلیت مترو در تهران اردیبهشت ۱۴۰۱+ سامانه اعلام تخلفات و شیوه پرداخت کرایه تاکسی

نرخ کرایه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس در تهران، براساس مصوبه شورای شهر تهران از فردا پنجشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. در ادمه به جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی و مترو و تخفیفات در نظر گرفته شده برای اقشار خاص و هم چنین سامانه اعلام تخلفات تاکسیرانان می‌پردازیم.

به گزارش راهبرد معاصر، نرخ کرایه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس در تهران، براساس مصوبه شورای شهر تهران از فردا پنجشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. در ادمه به جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی و مترو و تخفیفات در نظر گرفته شده و هم چنین سامانه اعلام تخلفات تاکسیرانان می‌پردازیم.

 

نرخ کرایه تاکسی، بلیت مترو و اتوبوس در تهران 1401

 

در بهمن ماه سال گذشته اعضای شورای شهر تهران لایحه‌ای را مصوب کردند که براساس آن نرخ کرایه وسایل حمل ونقل عمومی یعنی مترو، اتوبوس و تاکسی افزایش می‌یابد که بر این اساس به صورت میانگین نرخ بلیت و کرایه ۲۵ درصد از اول اردیبهشت (فردا-پنجشنبه) افزایش می‌یابد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد که افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی همچون اتوبوس در شهر تهران نیز در سال ۱۴۰۱، به‌طور میانگین ۲۵ درصد و تا ۳۵ سقف درصد نسبت به نرخ‌های پایه مصوب سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

همچنین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به‌طور متوسط ۲۵ درصد در سالجاری افزایش می‌یابد؛ اما از آنجایی که در برخی خطوط مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است مقرر شد که به آن‌ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند همچنین در این میان نرخ کرایه خطوط مینی بوسرانی هم در سال جدید ۱.۲ درصد نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی آنهم بر مبنای طول خطوط تعیین شده است.

در این میان شورا با مصوبه خود به مترو اجازه داده است که نرخ بلیت خود را برای سالجاری ۲۵ درصد افزایش دهد که نرخ بلیت خط تک سفره ۲۵۰۰تومان، بلیت تک سفره حومه (خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. البته این مبالغ برای بلیت تک سفره است و بلیت‌های مدت دار نیز براساس مبلغ پرداختی، شارژ می‌شود.

 

تخفیف اقشار خاص 

 

 همچنین براساس مصوبه شورای شهر تهران همچون سنوات گذشته برای اقشار خاص همچون خانواده شهدا، معلولین، جانبازان از تحفیف ۱۰۰ درصد و دانش آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد بلیت مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است و برای خبرنگارانی که طرح ترافیک استفاده نکنند نیز کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت هم از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می‌کنند.

 

سامانه اعلام تخلفات تاکسیرانان/ الصاق برچسب افزایش نرخ کرایه تاکسی از اول اردیبهشت

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، زمان اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید را نخستین روز اردیبهشت ماه اعلام کرد.

مهدی اسماعیل بگی، با بیان این مطلب گفت: فرآیند توزیع و الصاق برچسب‌های تعبیه شده ویژه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری (که با توجه به ویژگی‌های خاص طراحی شده در آن مقدمه آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیک نیز محسوب می‌شود)، در حال انجام است و از نخستین روز اردیبهشت ماه در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: این افزایش براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، افزایش متوسط ۲۵ درصد به طور معمول و ۳۵ درصد بر اساس شرایط برخی خطوط و کاربری‌ها را شامل خواهد شد و مسافران می‌توانند با اسکن بارکد دوبعدی برچسب تعبیه شده، علاوه بر اطلاع از میزان کرایه، به خدمات دیگری نظیر امکان ثبت پیام تقدیر و تشکر، انتقاد و پیشنهاد و دیگر موضوعات در نظر گرفته شده به این منظور نیز دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه عملیات الصاق برچسب تاکسی‌های تلفنی و گردشی نیز طی هفته آتی انجام می‌شود.

بنا براعلام روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بار دیگر بر ابتدای اردیبهشت ماه به عنوان زمان در نظر گرفته شده برای اعمال افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته، مراتب را به دست اندرکاران امر درسازمان تاکسیرانی شهر تهران اطلاع دهند.

 

شیوه جدید پرداخت کرایه تاکسی در سال 1401

 

سرلک معاون تاکسیرانی شهر تهران گفت: بر اساس ساعت‌های پیک و نوع و زمان سفر قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند.

قیمت پایه و حداکثر قیمتی که راننده می‌تواند از مسافران دریافت کند، بر روی برچسب درج خواهد شد. بر این اساس مسافر می‌تواند همان ابتدا بارکدی که روی شیشه است را اسکن و از قیمت سفر خود اطلاع پیدا کند.

 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
زینب ساعدی
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
سلام وعرض ادب
بنده دانشجو هستم و از رودهن تقریبا هرروز به سمت تهران در رفت وامدم و از ون استفاده میکنم و این روز ها رانندگان ون تعداد کم مسافر سوار میکنند ولی کرایه ی ۱۵۰۰۰تومانی را ۲۰۰۰۰ تومان میگیرن .از شما خواهش عاجزانه داشتم که رسیدگی کنید