صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 20
کد خبر: ۱۳۰۳۱۵

آمار کرونا در ایران امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ + وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۹ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۹ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

 

آمار کرونا در ایران امروز 31 فروردین 1401

از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۹۲ روز، مجددا تعداد مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۲۰ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۷ استان کشور مرگ و میر ۰ و ۱ داشته اند که در ۱۹ استان، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت نشده است.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۲۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرهای قرمز کرونایی امروز  چهارشنبه 31 فروردین 1401

در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز  چهارشنبه 31 فروردین 1401


 تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۶۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۳۰ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۵۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۳ هزار و ۳۱۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 

آمار کرونا در جهان تا به امروز 31 فروردین 1401

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۰۶ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۰۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۵۸ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۸۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۳ هزار و ۱۹۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۲ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۶۸۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۱۵۹ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲ هزار و ۱۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۴۷ هزار و ۵۹۴ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۲ هزار و ۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۸ هزار و ۱۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۷۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۲ هزار و ۲۶۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۹۹, ۲۳ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۵۵, ۲۱ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۴۴, ۱۸ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۹۱ و ۱۶ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۲۲۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۵ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۳ هزار و ۶۹۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۹۷, ۴۲ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۲۴۸ و ۲۹ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۴۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: