صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۲۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 23
کد خبر: ۱۳۰۵۶۲

افزایش 15 درصدی خرید تضمینی گندم

بنابر آخرین آمار ۲۶۰ هزار تن گندم با ارزش ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش راهبرد معاصر رئیس بنیاد ملی گندمکاران از پرداخت صد در صد بهای گندم خبر داد و گفت: میزان خرید نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.
آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار ۲۶۰ هزار تن گندم با ارزش ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید به ۶ میلیون و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن برسد، هرچند میزان خرید به بارش ۲ ماه آتی در شمال غرب بستگی دارد.

هاشمی می‌گوید: اگر میزان خرید به ۷ میلیون تن برسد، حداکثر نیاز کشور به واردات ۳ میلیون تن خواهد بود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: گرچه صادرات گندم به قزاقستان به سبب درگیری روسیه و اوکراین ممنوع شده، اما به سبب تامین از دیگر بازارها مشکلی در تامین نان مردم نداریم.

آمارها نشان می دهد که سال زراعی گذشته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که امسال به سبب اصلاح قیمت فاصله تولید و خرید به یکدیگر نزدیک می شود.

با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت جهانی غلات، قزاقستان صادرات گندم را ممنوع اعلام‌کرده که به سبب افزایش تولید و تامین کسری از دیگر کشورها نگرانی بابت تامین گندم نداریم./باشگاه خبرنگاران

نظر شما