صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۸
  • يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Sunday 09 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 24
کد خبر: ۱۳۰۶۵۹

آخرین خبر از تغییرات دستمزد و حقوق کارگران در ۱۴۰۱

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ از سوی شورای عالی کار تعیین شده و کاهش حقوق کارگران اتفاق نخواهد افتاد.

داود میرزائی در گفتگو در ساوه با بیان اینکه طرح بازنگری مصوبه افزایش حقوق کارگران از سوی برخی کارفرما نماها، بیهوده است، اظهار کرد: افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ از سوی شورای عالی کار تعیین شده و کاهش حقوق کارگران اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: جامعه کارگری معتقد است که حقوق این قشر با توجه به شرایط تورمی کنونی، با حقوق واقعی فاصله دارد.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به درآمد کمتر از ۱۲ میلیون تومان زیر خط فقر محسوب می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون دریافتی کارگران کمتر از این میزان است که جوابگوی معیشت، مسکن و هزینه‌های آنان نیست، این در حالی است که با مشوق‌ها و امتیازاتی به دنبال ازدواج و فرزندآوری نیز هستند که این امر با توجه به مخارج سرسام‌آور مایحتاج اولیه نیازمند همراهی مسئولان مربوطه با جامعه کارگری است.

میرزائی بیان کرد: مصوبه شورای عالی کار غیرقابل تغییر است و به هیچ عنوان جامعه کارگری مصوبه شورای عالی کار را تغییر نخواهد داد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: اجازه ندهید کام کارگران تلخ و این قشر دچار تشویش ذهنی شوند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری همواره از کارگران حمایت کرده‌اند، انتظار می‌رود مجلسی‌ها منافع ضعفا و فقرا را لحاظ و از آنان پشتیبانی کنند.

میرزائی گفت: افزایش مزد امسال با اجماع همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی صورت گرفت با اینکه با رقم سبد معیشت کارگران فاصله دارد و این سبد هشت میلیون و ۹۷۹ هزارتومانی برای یک خانواده متوسط شهری ۳.۳ نفری برای سال ۱۴۰۱ نرخ‌گذاری شده است؛ درحالی که دستمزد مورد اعتراض کارفرمایان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: جای بسی تأسف است که برخی کارفرما‌ها با تهدید به افزایش بیکاری و کاهش فرصت شغلی به دنبال تغییر این مصوبه در شورای عالی کار هستند و این امر نشان از سودجویی آنان دارد.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: قیمت تمام‌شده هر کالا و محصولی، آن‌قدر نیست که کارفرما را تحت فشار قرار دهد.

میرزائی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات کارفرمایان گفت: این مهم از کاهش مالیات و سود‌ها بانکی و موانع صادرات و واردات امکان‌پذیر است و موانع فراروی کارفرما‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی نباید از جیب کارگران حل شود./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: