صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 25
کد خبر: ۱۳۱۰۰۴

اهدای اعضای بدن معلم سیمین مشهدی + ماجرای مرگ مغزی و عکس

اعضای بدن معلم سیمین مشهدی که در کلاس دچار خونریزی معزی شده بود، اهدا شد.

به گزارش راهبرد معاصر در آستانه فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم؛ «سیمین مشهدی»، معلم گلبهاری، هنگام تدریس در کلاس درس، دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدن این معلم ایثارگر و فداکار، به بیماران نیازمند اهدا و جان دوباره‌ای به آنان بخشید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، با اهدای اعضای بدن معلمی توانمند و مدرسی ایثارگر، مرحوم «سیمین مشهدی منصوری» دبیر زبان و ادبیات فارسی شهر گلبهار، بر کالبد بیماران بسیاری، جان دوباره اهدا شد.

سیمین مشهدی منصوری  در کلاس درس دچار حادثه مغزی شد و این معلم کارت اهدای عضو را تهیه و داوطلبانه اعلام کرده بود در صورت پیش آمدن اتفاق و حادثه‌ای برای وی، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا گردد، روز گذشته با اهدای اعضای بدن خویش که شامل قلب، کلیه‌ها و پانکراست وی بودند، آخرین و مهم‌ترین درس زندگی را به همکاران، دانش آموزان و کلیه اقشار جامعه آموخت.

مرحوم سیمین مشهدی منصوری دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی در مرحله دفاع رساله بود و فرزند وی نیز در حال گذراندن ترم آخر تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان است.

 

این معلم فداکار توانست آخرین درس ایثار و فداکاری را با صدایی بلند و رسا به قلب بیماران نیازمندی که با این حرکت شریف و مثال‌زدنی جان دوباره گرفته‌اند، برساند.

بیست‌و‌ دومین روز از ایام ماه مبارک رمضان و مصادف با سومین شب از لیالی قدر و در آستانه ایام گرامیداشت مقام معلم، پیکر بی‌جان معلمی که در تمام طول خدمت صادقانه خویش، از شور و شعر و انسانیت و ایستادگی می‌گفت، در محل زندگی وی، رهسپار آسمان شد و برگ زرینی ماندگار از جمله توانمندی‌ها و مهربانی‌های بی‌شمار معلمانی که جانانه در پای باورها، آموزش و آموزگاری خویش تا آخرین نفس ایستادند؛ بر جریده عالم ثبت گردید.

باشد که در امتداد خط روشن فداکاری و سخاوت این معلم گرانمایه، مسیری بلند از این ایثار را پیش روی کلیه آحاد جامعه به منظور مشارکت بیشتر در اهدای اعضای بدن خود و عزیزان سفر کرده‌شان برای دستگیری بیشتر از بیماران نیازمند، گشوده شود./ایلنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: