صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 09
کد خبر: ۱۳۱۲۳

اقتصاددان حامی دولت: دولت روحانی، دولتی روزمره و بدون ایده است

حسین عبده تبریزی اقتصاددان حامی دولت طی متنی که در کانال تلگرامی اش منتشر کرد، با گزارشی از چشم اندازها و چالشهای پیش روی اقتصاد ایران، انتقاداتی را نیز نسبت به دولت آقای روحانی مطرح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین عبده تبریزی اقتصاددان حامی دولت طی متنی که در کانال تلگرامی اش منتشر کرد، با گزارشی از چشم اندازها و چالشهای پیش روی اقتصاد ایران، انتقاداتی را نیز نسبت به دولت آقای روحانی مطرح کرد.


این اقتصاددان حامی دولت در بیان وضعیت فعلی اقتصاد ایران میگوید: وضعیت فعلی اقتصاد ایران شباهت زیادی با سال 1391 دارد. در آن سال، اقتصاد کشور چشم‌اندازی شبیه وضعیت امروز داشت و سایه نااطمینانی، ناترازی و عدم‌قطعیت بر اقتصاد کشور سنگینی می‌کرد. در نتیجه سرمایه‌گذاری و تولید مختل شده و رشد اقتصادی روند نزولی در پیش گرفته بود. چطور شد که به وضع نگران‌کنندة فعلی رسیدیم؟ پروژه‌ای تلاش می‌کند بگوید هر مشکلی که پیش آمده است ناشی از اقتصاد آزاد است.


این گزارش مکتوب که یادداشت مکتوب در میهمانی افطار اقتصاد بیدار است، در بیان شاکله کلی اقتصادی دولت آقای روحانی گفته: «دولت خلاف آنچه به زبان می‌گفت، نظریة اقتصادی مشخصی نداشت و تصمیماتش در حوزة اقتصاد تابع روزمرگی بود؛ البته، دولت اعلام می‌کرد که طرفدار اقتصاد آزاد رقابتی است، اما در عمل مسیر دیگری می‌رفت. دولت آقای روحانی کاملاً تسلیم شرایط سیاسی روز شد و به‌جای پرداختن به توصیه‌های علمی، درگیر بسته‌های حمایتی شد.»


وی همچنین ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم عنوان میکند: «دولت فاقد نظریة اقتصادی بود، اما آیا نظریة سیاسی و استراتژی سازگاری در عرصة بین‌المللی داشت؟ حوزة اطلاع من نیست، بعضی رفتارها نشان می‌دهد ما در حوزة دیپلماسی و سیاست خارجی هم استراتژی نداریم. دولت در این خصوص هم رفتار منفعلانه دارد و صرفاً نظاره‌گر است.» وی همچنین هشدار داد که این خطر وجود دارد که هر چه شرایط بدتر می‌شود، تصمیمات هم بدتر ‌شود.

نظر شما