صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۰۶
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 27
کد خبر: ۱۳۱۲۳۴

روسیه ۲۸۷ نماینده انگلیسی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه ۲۸۷ نماینده مجلس عوام انگلیس را در لیست تحریم‌های خود علیه کشور‌های غربی قرار داد.

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری اینترفکس از تحریم ۲۸۷ نماینده پارلمان انگلیس توسط روسیه خبر داد.

براساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه ۲۸۷ نماینده مجلس عوام انگلیس را تحت تحریم قرار داده است. مسکو این اقدام را پاسخی به تحریم ۳۸۶ عضو مجلس دومای روسیه توسط لندن در روز ۱۱ مارس ۲۰۲۲ خوانده است.

وزارت خارجه روسیه با اعلام اعمال محدودیت‌ها علیه این افراد و ممنوعیت ورود آن‌ها به خاک روسیه، نمایندگان مجلس عوام انگلیس را به دامن زدن به روس هراسی متهم کرده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، کشور‌های غربی تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک زیادی علیه مسکو اعمال کرده‌اند. روسیه اعلام کرده به تمامی این اقدامات پاسخ مناسب خواهد داد.

آمریکا و اروپا علاوه بر تحریم روسیه درحال ارسال کمک‌های تسلیحاتی و مالی زیاد به اوکراین برای مقابله با تهاجم نیرو‌های روسیه هستند. در بخش انرژی نیز دو طرف در حال زورآزمایی و استفاده از توان خود برای ضربه به طرف مقابل هستند. اعلام قطع صادرات گاز روسیه به لهستان با واکنش شدید مقامات اروپایی مواجه شده است.

اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا توقف عرضه گاز روسیه به برخی از مشتریان اروپایی را «غیر قابل توجیه و غیرقابل قبول» دانسته و گفت کمیسیون اروپا در حال کار بر روی یک واکنش هماهنگ به این تنش‌زایی مسکو است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما