صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 27
کد خبر: ۱۳۱۲۵۰

معاون وزیر راه: از ظرفیت شهرک سازی استفاده نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شهرک‌سازی از زمین‌خواری جلوگیری می‌کند، گفت: هنوز از ظرفیت شهرک‌سازی در کشور استفاده نشده است.

به گزارش راهبرد معاصر علیرضا جعفری با بیان اینکه "یکی از تکالیف ما در طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی زمین‌های رها شده دولتی و خصوصی در کشور است" اظهار کرد: افرادی که در خارج از شهرها زمین دارند می‌توانند در صورت تمایل با ثبت‌نام در سامانه shahrak.ntdc.ir آنرا برای شهرک‌سازی در اختیار وزارت راه قرار دهند.

وی با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای متقاضیان ساخت شهرک خارج از حریم شهر‌ها وجود ندارد، افزود: 70 درصد استان‌ها ظرفیت ساخت شهرک را دارند. در این راستا 40 نقطه برای ساخت شهرک در استان‌های مختلف شناسایی شده و بسیاری از نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: در ابتدای سال 99 دستورالعمل شهرک سازی مصوب شد، اما هنوز از این ظرفیت برای تامین مسکن استفاده نشده است. وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرده تا از ظرفیت شهرک‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد:‌ ساخت شهرک‌ها فرصت مناسبی برای ساماندهی زمین‌های خارج از محدوده شهری است و به نوعی با برنامه ریزی و ساماندهی مانع زمین خواری می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه براساس طرح آمایش سرزمین، مدیریت زمین و توزیع جمعیت از تکالیف شهرسازی است افزود: شهرک سازی، فرصتی ایجاد می‌کند تا فضای مسکونی مناسب را متناسب با الگوسازی شهر‌های ایرانی اسلامی بسازیم. در نهضت ملی مسکن طرح خودمالکی وجود دارد که با ساماندهی زمین‌های رها شده، در قالب طرح نهضت ملی، شاهد تقویت تولید مسکن خواهیم بود.

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: