صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۵
  • چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 04 January 2023
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 28
کد خبر: ۱۳۱۳۳۴

پرداخت پول گاز روسیه به روبل از سوی ۴ کشور اروپایی

چهار خریدار اروپایی گاز روسیه، بهای گاز را به روبل پرداخت کرده اند.

به گزارش راهبرد معاصر خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک فرد نزدیک به شرکت گازپروم روسیه، اعلام کرد چهار خریدار اروپایی گاز روسیه، بهای گاز را به روبل پرداخت کرده اند و ده تا خریدار نیز حسابهایی در گازپروم بانک برای برآوردن شیوه جدید پرداخت بازگشایی کرده اند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد شرکت انرژی انی (Eni) ایتالیا در حال آماده کردن خود برای بازگشایی حساب بانکی به روبل در بانک روسی «گازپروم بانک» است؛ اقدامی که به نوشته این خبرگزاری این اجازه را به این شرکت ایتالیایی می‌دهد تا درخواست روسیه برای پرداخت پول گاز با ارز محلی را به اجرا در بیاورد.

بنا به اعلام بلومبرگ، این اقدامی محتاطانه است؛ چرا که شرکت ارژی ایتالیا به دنبال کسب تکلیف از دولت ایتالیا و مقامات اروپایی در این خصوص است که تحت چه شرایطی می‌تواند از این حساب برای خرید گاز روسیه استفاده کند. همچنین یکی از سخنگویان شرکت انرژی انی ایتالیا از ارائه توضیحات در این خصوص خودداری کرد.

این اقدام شرکت انرژی ایتالیا در حالی صورت می‌پذیرد که کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه به شرکت‌ها توصیه می‌کند تا به قرارداد‌های گازی کنونی پایبند بمانند و پول گاز روسیه را با روبل پرداخت نکنند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: