صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 30
کد خبر: ۱۳۱۶۲۰

وزیر کار: مشکلات ۱۰۱۷ بنگاه اقتصادی را حل کردیم

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برنامه «کارگر ۴3» با حضور حجت الله عبدالملکی وزیر کار و رفاه اجتماعی و روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برنامه «کارگر ۴۳» با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار و رفاه اجتماعی و روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وزیر کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی در این نشست گفت:ما از ابتدای شروع کار شورای کارگری را تشکیل دادیم و آنچه در دولت مردمی مورد توجه است این است که خود کارگران برای خودشان تصمیم بگیرند.

عبدالملکی تصریح کرد: ما این اصل را تا آخر ادامه خواهیم داد و مسئله رفاه کارگران را پیگیری می کنیم. ما در دولت تمام تلاشمان را می کنیم تا مسائل این شرکت هایی که مشکل دارند حل شود و از ابتدای کار ما مشکلات ۱۰۱۷ عدد  از بنگاه ها را حل کردیم.

جریانی در 30 سال گذشته تجربه های انقلاب اسلامی را قبول نداشت

روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از سخنان خود گفت: ما معتقدیم مسیر مردم سالاری در این ۳۰ سال به شدت به انحراف رفته است، چون جریانی حاکم بود که نه اعتقاد عملی به قانون داشت و تجربه های انقلاب اسلامی را قبول نداشت و بسیاری از اصول قانون اساسی راکد ماند و اجرا نشد.

وی افزود: البته با قاطعیت نمی‌توان گفت ما در این دولت می توانیم همه چیز را تغییر دهیم چرا که آن‌ جریان خودش را بازتولید می کند و ما در فضای حاکم نمی توانیم از قانونی دفاع کنیم که بانک ها را مهار کند.

ایزدخواه تصریح کرد: چطور شما اجازه می‌دهید به صرف اینکه بانک طلبکار است یک کارخانه‌ای را با ۵۰۰ نفر تعطیل و حاشیه نشینی تولید کند؟ این تولید است که نظام فراگیر اشتغال کامل را اجرا می‌کند و تجارت به معنای حرفه ای بخشی از تولید است اما دلالی و سوداگری همه این ها ضد تولید است و این ها ساختار ضد تولید ایجاد میکند که نتیجتا ضد کارگر می‌شود.

این نماینده مجلس درباره خصوصی سازی اظهار داشت: ما با اصل اینکه کار دست مردم باشد نه تنها موافقیم بلکه به دنبال آن هستیم و مردمی سازی است که می تواند عدالت را حاکم کند و کار را دست نخبگان می‌دهد اما خصوصی سازی چه کرد؟ آمد یک طبقه جدید ساخت که به ناف دولت وصل است و باید از طریق دولت تامین شود.

 ایزدخواه افزود: ما امروز نیاز به یک الگو و مدل عدالت ساختاری داریم که از اساس نظام ها و ساختار ها را باز تعریف کند. یک جنبش مردمی سازی اقتصادی در کلان و در حوزه کار جنبش مردمی کار را راه بیاندازیم و شرکت های کارگر مالکیتی را ایجاد کنیم و در یک کلام الگوی ما مردمی شدن اقتصاد است. امام فرمودند کار را بدهید دست مردم نه اینکه راهپیمایی کنند بلکه اقتصاد و تجارت را بدهید و زندگی مردم را زیر دست کارمند قرار ندهید.

* بیان مشکلات از سوی نمایندگان کارگران و شرکت‌های تولیدی

در این نشست تعدادی از نمایندگان شرکت های تولیدی و فعالان کارگری به بیان مسائل و مشکلات شرکت ها و کارگران پرداختند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: