صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۲۷
  • سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
  • Tuesday 04 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 09
کد خبر: ۱۳۲۷۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان منصوب شد+ سوابق

رضامراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان شد. سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی است و به عنوان معلم نمونه و دانشجوی نمونه نیز انتخاب شده است. در ادامه به سوابق اجرایی رضامراد صحرایی می‌پردازیم.

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان شد. سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی است و به عنوان معلم نمونه و دانشجوی نمونه نیز انتخاب شده است. در ادامه به سوابق اجرایی رضا صحرایی می‌پردازیم.

 

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان منصوب شد

 

پس از کش و قوس‌های فراوان و انتقادات صورت گرفته از عملکرد حسین خنیفر رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان، روز گذشته اعلام شد با پایان یافتن دوره ۴ ساله ریاست خنیفر، رضا مراد صحرایی به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده است.

تبدیل حکم سرپرستی صحرایی به حکم ریاست این دانشگاه نیازمند تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است و معلوم نیست این روند چه میزان به طول بیانجامد؛ به عنوان مثال در دوره گذشته نیز خنیفر در حالی به مدت ۱۱ سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ سکاندار دانشگاه فرهنگیان بود که تنها برای ۴ سال پایانی آن حکم ریاست گرفته بود.

 



رضامراد صحرایی کیست؟


صحرایی که یکی از اساتید جوان دانشگاه علامه طباطبایی است؛ در سال‌های گذشته به عنوان معلم و دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده است؛ اصالتاً لرستانی است و دارای سوابق تألیف چندین کتاب است.

اگرچه صحرایی دارای سوابق علمی متعددی است، اما به نظر می‌رسد سوابق اجرایی چندانی نداشته است.

صادق ستاری فرد معاون وزیر و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در توئیتی در خصوص صحرایی نوشت:

" دکتر صحرایی معلم آموزش و پرورش استاد تمام دانشگاه، پژوهشگر نخبه، مؤلف ده‌ها کتاب علمی، متخصص نظریه‌های آموزش و یادگیری، خوش فکر، صاحب قلم و دارای اندیشه‌های تحولی، معتقد به و مسلط بر مبانی اسناد تحولی می‌تواند دانشگاه فرهنگیان یعنی مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت را به جایگاه متعالی برساند. "



سرپرستی معاونت فرهنگی بنیاد شهید حدفاصل سال‌های ۸۸ تا ۸۹، معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و معاونت آموزشی بنیاد سعدی از جمله مهمترین سوابق مدیریتی صحرایی است.

صحرایی همچنین عضو شورای علمی بنیاد سعدی و نماینده شورای انقلاب عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون اجرایی ماده ۱۵ قانون اساسی و عضو پیوسته انجمن جهانی مطالعه زبان کودک است.

صحرایی علاوه بر فعالیت‌های متعدد اجرایی در دانشگاه علامه طباطبایی یکی از اعضای شورای برنامه ریزی و تألیف کتاب‌های درسی و جانشین شورای تألیف و برنامه ریزی منابع آموزش زبان فارسی در هند نیز بوده است.

عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه شاهد و عضویت در اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و بازیگر در شورای مرکزی بسیج دانشجویی در فاصله سال‌های ۷۵ تا ۸۷ از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صحرایی است.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
درود
به آقای رضا مراد صحرایی سرپرست آموزش و پرورش پیشنهاد می کنم در ابتدا با کانون‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور ارتباط برقرار کند و پای درد دل آنها بنشیند و از آنها بعنوان مشاور و راهنما استفاده کند
شایسته سالاری را در آموزش و پرورش نهادینه کند
زمینه آزادی معلمان زندانی را با نشست با مقامات قضایی فراهم کند
ناشناس
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
آقای ستاری فرد که نگفتند آقای جنیفر آدم بدی است
فقط از خوبی های آقای صحرا یی گفتند
انشاالله که آقای صحرایی موفق باشن
علی علوی
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آقایی خنیفر فردی لایق شایسته و بسیار بهتر از صحرایی می باشد
عمار
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
سلام
واقعا متاسفم از بی اطلاعی و بی سوادی
نوشته اید که دکتر خنیفر ۱۱ سال سکاندار دانشگاه فرهنگیان بودند، در حالیکه ایشان از سال ۹۷ وارد دانشگاه فرهنگیان شدند، و قبل از ایشان آقای مهرمحمدی تا سال ۹۷ سرپرست بود و هیچگاه به ریاست نرسید، دکتر خنیفر بدلیل صلاحیت ها و توانمندی ها ی علمی و شخصیتی ممتاز در همان ابتدا به ریاست دانشگاه فرهنگیان منصوب شدند.
یا ایها الذین امنوا اذا جائکم فاسق بنباء فتبینوا