صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 15
کد خبر: ۱۳۳۶۴۹
گزارش نشریه «اسرائیل هیوم»؛

بحران هویتی در سرزمین های اشغالی

نظرسنجی بخش تحقیقات جنبش امنیت‌گرایان رژیم صهیونیستی از بین 1068 شهروند یهودی و عرب ساکن اراضی اشغالی و در آستانه اولین سالگرد عملیات سیف‌القدس نشان می‌دهد که 69 درصد از عموم یهودیان نسبت به سرنوشت این رژیم ابراز نگرانی می‌کنند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ در نظرسنجی که توسط بخش تحقیقات جنبش امنیت‌گرایان از بین 1068 شهروند یهودی و عرب ساکن اراضی اشغالی و در آستانه اولین سالگرد عملیات سیف‌القدس(عملیات حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه مه سال 2021) تهیه شده است، مشخص شد 69 درصد از عموم یهودیان نسبت به سرنوشت این رژیم ابراز نگرانی می‌کنند و 67 درصد معتقدند برای جلوگیری از شورش و درگیری بین یهودیان و اعراب باید از سلاح گرم و اعمال جریمه استفاده کرد.

 

همچنین طبق یافته‌های این نظرسنجی، تنها 25 درصد از اعراب اسرائیل معتقدند قوم یهود حق حاکمیت در سرزمین فلسطین را دارد و اکثریت قابل توجهی - حدود 75 درصد - معتقدند قوم یهود چنین حقی ندارد.

 

وقتی از شهروندان بخش عربی در مورد مواضع‌ آنها در مورد «حمایتشان در جنگ بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی» سؤال شد، پاسخ‌های شگفت‌انگیزی ارائه کردند: حدود 23 درصد از پاسخ‌دهندگان تأکید کردند از کشورهایی که به رژیم صهیونیستی حمله می‌کنند، حمایت خواهند کرد. در مقابل، 26 درصد اعراب از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و حدود 51 درصد گفتند که از هیچ یک از طرفین پشتیبانی نمی‌کنند.

 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد حدود 66 درصد از کل شهروندان، نسبت به پلیس بی‌اعتماد هستند. براساس داده‌ها، در میان اعراب اسرائیلی، این بی‌اعتمادی 73 درصد است. اگرچه در میان اعراب اسرائیلی نگرانی کمتری نسبت به سرنوشت رژیم صهیونیستی وجود دارد، اما احساس ناامنی زیادی (71 درصد) در میان آنها وجود دارد. احساس ناامنی در بخش یهودی 44 درصد است.

 

این نظرسنجی احساسات شهروندان یهودی و عرب را در مورد تنش در شهرهای مختلط در سال 2021 و در جریان عملیات سیف القدس را بررسی کرد. حدود 53 درصد از اعراب و 88 درصد از یهودیان معتقد بودند درگیری‌ها به دلایل ملی-مذهبی رخ داد. همچنین 22 درصد از اعراب بر این باور بودند این وقایع به دلیل مسائل اجتماعی-اقتصادی اتفاق افتاد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: