صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 16
کد خبر: ۱۳۳۸۶۲

امیر عبداللهیان راهی امارات شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات راهی ابوظبی شد.

به گزارش راهبردمعاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات عربی متحده دقایقی قبل تهران را به مقصد ابوظبی ترک کرد.

امروز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که امیرعبداللهیان از طرف دولت ایران در این مراسم شرکت می‌کند.

امیرعبداللهیان پیش از این در پیامی به همتای اماراتی خود تسلیت گفته بود. 

به گزارش فارس، «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده روز جمعه درگذشت. وزارت امور ریاستی امارات همچنین ۴۰ روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد و خبر داد در این مدت پرچم امارات به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد و سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی این کشور به مدت ۳ روز تعطیل خواهد بود.

خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و، ولی عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رئیس امارات انتخاب کرد. او در سال ۱۹۴۸ در منطقه الشرقیه امارت ابوظبی به دنیا آمد و تحصیلات پایه خود را در شهر العین به پایان رساند، او دومین رئیس دولت امارات از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است./فارس


مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: