صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۳۵۶

تدوین آیین نامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پروش گفت:آیین‌نامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان تدوین شده است. اگر برنامه راهبردی در صندوق وجود داشته باشد، هلدینگ‌های زیرمجموعه نیز دارای برنامه خواهند بود.

به گزارش راهبرد معاصر به گفته وزیر آموزش‌وپرورش، انسجام در درون و تعامل با بیرون می‌تواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد. یوسف نوری در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: در هرزمانی که حکمرانی شایسته محقق نشود یک مجموعه ممکن است دچار انحراف شود،برای حکمرانی شایسته باید سه ویژگی؛ قانونمندی، عدالت محوری و برنامه راهبردی وجود داشته باشد.

او افزود: آئین‌نامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان تدوین شده است. اگر برنامه راهبردی در صندوق وجود داشته باشد، هلدینگ‌های زیرمجموعه نیز دارای برنامه خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش می گوید: صندوق ذخیره فرهنگیان باید دارای حاکمیت شرکتی باشد و در خدمت آموزش‌وپرورش باشد، بنابراین نوع حاکمیت صندوق باید از نوع حاکمیت شرکتی باشد.

به گفته نوری صندوق ذخیره فرهنگیان با حاکمیت شرکتی می‌تواند سودآور باشد و در این صورت است که اهدافش محقق می‌شود. با توجه به گستردگی آموزش‌وپرورش انسجام در درون و تعامل با بیرون می‌تواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد. در دولت انقلابی سیزدهم انتظار می‌رود موسسه‌ها بیش‌ازپیش مردمی شوند و در این راستا حرکت کنند.

در ادامه این نشست مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: معلمان نقش انبیا و هدایت فرزندان و نقش ایجاد جامعه امام زمانی را دارند.

نجف‌پور کردی ادامه داد: باید رویکرد اقتصادی مبتنی بر منافع سهامداران بر صندوق حاکم باشد و تا بتواند با ایجاد تعاملات راهبردی، خدمات راهبردی ارائه دهد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: