صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 22
کد خبر: ۱۳۴۸۶۶

زلفی گل:غفلت از حوزه فرهنگی منجر به دانش موثر نخواهد شد

وزیر علوم گفت:سرمایه گذاری برای دانشجویان در انجمن‌های علمی بهترین نوع سرمایه گذاری برای علم و فناوری است که می‌تواند منجر به پیشرفت قابل توجهی شود، تمام توجه ما در دانشگاه نباید فقط به بخش پژوهش باشد و نسبت به بخش فرهنگی غفلت شود؛ چرا که در صورت غفلت از این حوزه دانش موفق و موثری نخواهیم داشت.

به گزارش راهبرد معاصر محمدعلی زلفی گل در مراسم افتتاحیه جشنواره حرکت گفت: جشنواره حرکت آغاز یک جهاد علمی و مرجعیت ساز است تا فعالان این حوزه در تاریخ علم همچون خورشید بدرخشند.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن‌های علمی در مقیاس دانشجویی در وزارت‌های علوم و بهداشت جزو نهاد‌هایی هستند که غیر دولتی و مردمی اداره می‌شوند و حرکت به صورتی تیمی و گروهی است.

او گفت: سرمایه گذاری مناسبی برای انجمن‌ها نشده است، در صورتی که انجمن‌های دانشجویی و اساتید در هر صنف، مهمترین مکان علمی هستند و در دانشگاه‌ها نیز از ویژگی‌های منحصر به فرد برخوردارند.

وی افزود: سرمایه گذاری برای دانشجویان در انجمن‌های علمی بهترین نوع سرمایه گذاری برای علم و فناوری است که می‌تواند منجر به پیشرفت قابل توجهی شود، تمام توجه ما در دانشگاه نباید فقط به بخش پژوهش باشد و نسبت به بخش فرهنگی غفلت شود؛ چرا که در صورت غفلت از این حوزه دانش موفق و موثری نخواهیم داشت.

به گفته زلفی گل، ۳ درصد از کل اعتبارات دانشگاه‌ها باید صرف امور فرهنگی شود، اگر به دانشجویان در دانشگاه میدان داده شود، کار‌هایی با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری خواهیم داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید گروه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها فعال باشند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود،۴۴۰ انجمن علمی مصوب در وزارت علوم باید با انجمن‌های دانشجویی ارتباط برقرار کنند، البته بهترین اقدام تقویت شبکه فضیلت‌ها در دانشگاه است که باعث وصل شبکه‌های علمی می‌شود و آثار آن نیز به جامعه تسری پیدا می‌کند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: