صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 23
کد خبر: ۱۳۴۹۵۱

آخرین جزئیات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان امروز/ ۳ فوتی و ۲۱ مصدوم+ عکس و فیلم

بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان فرو ریخت که بر اثر این حادثه شماری مجروح و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شد.

 

به گزارش راهبردمعاصر،‌‌بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان لحظاتی پیش فرو ریخت. به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری - تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است و طبق مشاهدات خبرنگار تسنیم ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است و طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.


پنج آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس درحال امداد‌رسانی به حادثه دیدگان است و آتش نشانان در محل حضور دارند و هنوز ابعاد کاملی از حادثه و علت آن در دست نیست.

اعزام ۴ تیم امدادی از خرمشهر، ماهشهر و شادگان به محل حادثه

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان در این ارتباط با بیان اینکه ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد، اظهار داشت: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودرو‌های ست‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.

‌وی تصریح کرد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهر‌های همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

فرماندار آبادان: آمار دقیقی از تلفات نداریم

‌فرماندار آبادان نیز که با بیان اینکه آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد، گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند، ادامه داد: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

فرماندار آبادان تصریح کرد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

به گفته فرماندار آبادان این ساختمان در حال ساخت بوده و به دلیل ازدحام منطقه وقوع تلفات ممکن است، ولی تا کنون آمار دقیقی در دست نیست.

اعزام ۵ دستگاه آمبولانس به محل حادثه

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس درباره جزییات این حادثه اظهار داشت: یک مورد حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان به سامانه ۱۲۵ سازمان اورژانس کشور گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در صحنه حضور دارند، ادامه داد: این حادثه تاکنون دو مصدوم داشته است و احتمال افزایش مصدومان نیز وجود دارد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم‌های اورژانس نیز از اهواز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی فروریختن برج متروپل در آبادان اورژانس خوزستان در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی از اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در پی بروز این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدند و کلیه نیرو‌های ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز نیز به آبادان اعزام شد.

شرهانی با بیان اینکه از تعداد کشته‌ها و مصدومین اطلاعاتی در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحد‌های مسکونی قرار داشت./تسنیم

 
 
 
 
 
 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: