صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 24
کد خبر: ۱۳۵۱۸۷
حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

دست‌باز جبهه مقاومت برای گرفتن انتقام خون شهید صیاد خدایی

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی، گفت: صهیونیست‌ها به شدت نگران قدرت گرفتن بیش از پیش نیروهای مقاومت هستند. در طی دو ماه گذشته قیام مردم فلسطین و کرانه باختری و افزایش شورش‌ها و اعتراضات داخل سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد پیشرفت‌های بالایی در مسلح کردن گروه‌های مقاومت برداشته شده است، لذا در بحث انتقام از رژیم‌صهیونیستی نه تنها عقب نیستیم، بلکه شیوه انتقام به خود رزمندگان و جبهه مقاومت سپرده شده است.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»، شهید صیاد خدایی، عصر روز یکشنبه یکم خرداد در خیابان مجاهدین اسلام در تهران ترور شد. کارشناسان امنیتی مي گويند، عملیات تروریستی دیروز در تهران و شهادت سرهنگ «حسن صیاد خدایی»، عبور بدون حساب از خط قرمز ایران است که بسیاری از معادلات را تغییر مي دهد. حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل در این باره توضیحاتی به «راهبرد معاصر» داده است، که در ادامه می‌خوانیم:

 

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص ترور شهید حسن صیاد خدایی و به دست عوامل رژیم‌صهیونیستی، گفت: یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های رژیم‌صهیونیستی در قبال ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران، ضربه زدن به نیروهای مقاومت و کسانی که در تقویت توان نظامی ایران و مقاومت نقش قابل توجهی دارند، است. از این رو تلاش می‌کند تا با شناسایی عوامل تقویت جبهه مقاومت و ترور آنها مانع پیشرفت‌های جبهه مقاومت بر علیه خود شود.

 

وی دراین باره افزود: ضربه‌زدن به عوامل موثر در نجات مردم منطقه از دست رژیم‌صهیونیستی جزء یکی از عمده‌ترین برنامه‌های تقابلی این رژیم جعلی شده است، لذا آنها تلاش می‌کنند تا با ترورهای کور فشارهای وارده از سوی جبهه مقاومت را از روی خود کاهش دهند.

 

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر مثلث آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و ارتجاع عرب نیز این استراتژی را دنبال کردند تا به هر شکلی که شده ناامنی را به داخل ایران بکشانند و در درجه اول ناامنی را برای نیروهای مقاومت و قدس و نیروهایی که در خارج از مرزهای ایران فعال هستند و علیه منافع آمریکا عمل می‌کنند در اولویت کاری خود قرار دهند، لذا آنها با ترور دانشمندان هسته‌ای و گسترش دادن تروها به کسانی که در توسعه فناوری موشکی ایران چه در داخل و خارج نقش دارند به دنبال تحقق اهداف خود هستند.

 

حمیدرضا ترقی دلایل ترور شهید حسن صیاد خدایی از سوی رژیم جعلی و کشتار گر صهیونیستی را توضیح داد و در این باره گفت: صهیونیست‌ها معتقد بودند شهید حسن صیاد خدایی در انتقال توانمندی موشکی به حزب اله و جبهه مقاومت نقش داشته، به این دلیل وی را ترور کردند. آنچه که مسلم است جمهوری اسلامی ایران براساس اعلام شورای امنیت ملی پاسخ قاطعی به اقدامات صهیونست‌ها خواهد داد، پاسخی بسیار سخت تا انتقام خون شهید صیاد خدایی گرفته شود.

 

وی در ادامه بحث افزود: امیدوار هستیم رزمندگان اسلام در اقصی نقاط مختلف منطقه غرب آسیا نسبت به پاسخ لازم در این زمینه اقدام کنند و نگذارند خون این شهید مظلوم از دست برود، لذا امیدوار هستیم به کسانی که در این موضوع دست داشتند ضربه ای شدید وارد شود تا عاملان این موضوع پاسخ شدیدی از ایران و جبهه مقاومت دریافت کنند.

 

حمیدرضا ترقی در خصوص چرایی نگرانی صهیونیست‌ها و دست زدن به ترورهای کور گفت: صهیونیست‌ها به شدت نگران قدرت گرفتن بیش از پیش نیروهای مقاومت هستند. در طی دو ماه گذشته قیام مردم فلسطین و کرانه باختری و افزایش شورش‌ها و اعتراضات داخل سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد پیشرفت‌های بالایی در مسلح کردن گروه‌های مقاومت برداشته شده است، لذا در بحث انتقام از رژیم‌صهیونیستی نه تنها عقب نیستیم، بلکه شیوه انتقام به خود رزمندگان و جبهه مقاومت سپرده شده است. به هر حال صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که باید آماده تاوانی باشند که ما از آن به عنوان انتقام سخت یاد می‌کنیم لذا در حال حاضر به تمام سفارتخانه‌های خود اعلام کرده‌اند که در هر حالی آماده باشند چرا که می‌دانند از انتقام سخت جبهه مقاومت در امان نمی‌مانند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: