صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 28
کد خبر: ۱۳۵۶۸۰

نظام مهندسی: تخلفات ساختمان متروپل به نهاد‌های مرتبط گزارش شده بود

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی با صدور و ارسال مکرر نامه به شهرداری، در جریان گذاشتن وزارت راه و شهرسازی، اطلاع به نمایندگان آبادان و دادستان این شهرستان به وظیفه خود در قبال ساخته پروژه‌ی متروپل و تخلفات آن، عمل کرده‌است.

به گزارش راهبردمعاصر، حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به‌عنوان یک سازمان حرفه‌ای با صدور و ارسال مکرر نامه به شهرداری، در جریان گذاشتن وزارت راه و شهرسازی، اطلاع به نمایندگان آبادان و دادستان این شهرستان به وظیفه خود در قبال ساخته پروژه‌ی متروپل و تخلفات آن، عمل کرده‌است.

وی افزود: پروانه و مجوزات ساختمان این پروژه در سال ۹۶ صادر شدند، اما متأسفانه عملیات ساخت آن قبل‌از صدور مجوزات آغاز گردید که درنهایت هم منجر به بروز چنین اتفاقی شد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی موظف است در راستای قوانین و آیین‌نامه‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی معین می‌شوند، حرکت کند.

وی ادامه داد: این سازمان قدرت بازدارندگی و ابزار لازم جهت توقف یک پروژه را به‌صورت مستقل ندارد.

حمزه شکیب تصریح کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی که وظیفه طراحی، نظارت و اجرا دارند فقط منعکس‌کننده گزارش به مرجع صدور پروانه هستند و اخذ تصمیمات از جمله رسانه‌ای کردن چنین تخلفات به‌عهده این سازمان نیست. /فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: