صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 29
کد خبر: ۱۳۵۸۵۹

ویدیویی بسیار تلخ از جوجه کشی در اردبیل+فیلم

به‌دنبال انتشار اخبار و ویدئویی مبنی بر معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه رسیدگی به این اقدام غیرشرعی و غیرقانونی سریعاً در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش راهبردمعاصر، به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در استان اردبیل و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی بررسی موضوع سریعاً در دستور کار قرار گرفت تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل مشکلات در این زمینه محقق شود.

جلال آفاقی  اظهار داشت: با انتشار تصاویری که منهدم شدن چندین هزار جوجه در اردبیل را نشان می‌دهد و سبب تشویش اذهان عمومی شده است، این اقدام مورد پیگیری قضائی قرار گرفته است تا هرچه سریع‌تر با عاملان این اقدام برخورد شود.

وی بیان کرد: یک شرکت پرورش مرغ این اقدام غیرقانونی و غیرشرعی را انجام داده و با دفن هزاران جوجه زنده بازتابی گسترده را در فضای مجازی ایجاد کرده است که همچنان در حال انتشار است و اکنون دادستانی با ورود جدی به موضوع به‌دنبال تشخیص عامل یا عاملان این اقدام ناپسند است.

معاون اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: برخورد قاطعانه با مجرمان این قضیه بنابر این اقدام غیراخلاقی و اعمال مجازات سنگین برای عاملان با جدیت در دستور کار است.

آفاقی ابراز کرد: با توجه به حمایت از حقوق حیوانات و بررسی این موضوع از جنبه اقتصادی در شرایط تورم و گرانی که سبب ایجاد اخلال در نظم اقتصادی و تضییع حقوق مردم شده است، از متولیان امر در سازمان‌های اداری درخواست می‌شود اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را مورد توجه قرار دهند.

سیدعبدالله طباطبایی دادستان عمومی و مرکز استان اردبیل در این باره در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: جلسه‌ای با استاندار اردبیل در راستای رسیدگی به وضعیت موجود شرکت‌های معترض مرغداری و شرکت آذرجوجه در دستور کار قرار گرفته است تا هرچه سریع‌تر مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

معدوم‌کردن جوجه یک‌روزه در استان قزوین ممنوع شد

وی بیان کرد: در هر صورت و به‌نشانه هر اعتراضی اقدام مورد نظر قابل قبول نیست و این که با گرفتن جان هزاران جوجه یک‌روزه اعتراض خود را نشان دهیم سبب جریحه‌دار شدن احساسات عموم مردم خواهد شد.

اقدام خودسرانه مستلزم برخورد قانونی است
نوبخت اژدری معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه خودسرانه بوده و متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی اعلام کرد: در فروردین ۳۱ هزار تن سویا و کنجاله سویا تولید و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است و جهاد کشاورزی از امروز حمل نهاده‌های دامی را به‌عهده گرفته است و در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد داد.

معاون جهاد کشاورزی اردبیل یادآور شد: ۹ درصد جوجه یک‌روزه در اردبیل تولید می‌شود و مازاد نیاز استان به خارج از استان صادر می‌شود.

وی افزود: از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه هیچ اطلاعی نداشتیم و از عموم تولیدکنندگان واحد‌های صنعتی و تولیدی درخواست داریم خودسرانه اقدام نکنند چرا که بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهد شد./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: