صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۷
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 12
کد خبر: ۱۳۷۹۸۲

بایدن: کمک به اوکراین برای اروپا و ناتو هزینه خواهد داشت

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که افزایش قیمت بنزین و تورم در ایالات متحده آمریکا در نتیجه کمک واشنگتن به اوکراین بوده و کمک به کی‌یف برای غرب و ناتو هزینه خواهد داشت.

به گزارش راهبرد معاصر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا می‌گوید که افزایش بی‌شمار قیمت بنزین و تورم در ایالات متحده آمریکا، محصول جانبی کمک به مقام‌های کی‌یف است.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز گذشته (شنبه) به وقت محلی در مراسم استقبال از کمیته ملی دموکرات‌ها در خصوص افزایش تورم و قیمت بنزین گفت: «و محصول جانبی-و من در آن زمان که تصمیم گرفتیم به اوکراین کمک کنیم گفتم. نکته‌ای که من به آن اشاره کردم این بود که برای ما نیز هزینه خواهد داشت».

وی ادامه داد: «برای کشور‌های غربی نیز هزینه خواهد داشت. برای ناتو نیز هزینه خواهد داشت. برای کشور‌های اروپایی و ما نیز هزینه خواهد داشت، زیرا می‌د انید که چه اتفاقی قرار بود بیافتد: هزینه بنزین و نفت بالا می‌رود و هزینه غذا نیز بالا می‌رود و ما قصد داریم تا قیمت بنزین را پایین آوریم و از بالا رفتن سریع آن جلوگیری کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اقداماتی که در جهت جلوگیری از افزایش قیمت نفت انجام داده است، گفت: «من توانستم روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت آزاد کنم و متحدانمان را متقاعد کنم که ۲۴۰ میلیون بشکه دیگر در روز تولید کنند - ۲۴۰ میلیون بشکه، به طوری که از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کرد».

بایدن در ادامه افزود، با این وجود، «ما برای مدتی با این تورم زندگی خواهیم کرد. این تورم به تدریج کاهش خواهد یافت، اما برای مدتی با آن زندگی خواهیم کرد». /فارس

مطالب مرتبط
نظر شما