صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۱۴
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 14
کد خبر: ۱۳۸۳۹۴

کلاهبرداری ۷۰ میلیاردی با فروش صندلی‌های دانشگاه

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری ۲ کلاهبردار که با فروش صندلی‌های یکی از دانشگاهای دولتی ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ «سعید راستی» در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی برای ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های دولتی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: با انجام تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان با ادعای ذی نفوذ بودن در دستگاه‌های اجرائی، مبالغی بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از دانشجویان دریافت و سپس از ارائه خدمات دانشگاهی امتناع می‌ورزند.

 

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران ابراز داشت: با شناسایی مخفیگاه متهمان در میدان «الغدیر یافت آباد» و شهر «طالقان» از توابع استان تهران نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و در نهایت دستور دستگیری متهمان اخذ شد.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش ۷۰ میلیارد ریال اعلام کردند افزود: هر ۲ متهم به جرم ارتکابی بیش از ۱۰۰ فقره اعتراف کردند.

 

راستی به شناسایی ۱۰ تن از مال باختگان در این خصوص اشاره کرد و در خاتمه گفت: تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند و کشف جزئیات پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد./ ایلنا

نظر شما