صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 14
کد خبر: ۱۳۸۴۱۷

جلسه وزیر ورزش و ۲ نماینده مجلس با استیلی و هاشمیان

وزیر ورزش و جوانان گفت: به اعضای تیم ملی فوتبال گفتم که نباید به هیچ وجه نباید احساس تنهایی کنند و بدانند که کل کشور در کنارشان است.

جلسه مشترک حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمدمهدی فروردین و احسان قاضی‌زاده هاشمی دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حمید استیلی سرپرست و وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال ایران برگزار شد.

 

در این نشست که عصر روز گذشته (دوشنبه) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر و با حضور سجادی، قاضی‌زاده هاشمی، فروردین، سفیر ایران در دوحه، مدیرکل حراست، سرپرست اداره کل روابط بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، حمید استیلی و وحید هاشمیان برگزار شد، درباره حمایت از تیم ملی تا زمان برگزاری جام جهانی به گفت‌وگو پرداخته شد.

 

سجادی در ابتدای این جلسه با اشاره به حضورش در اردوی تیم ملی در قطر اظهار داشت: به بازیکنان تیم ملی هم گفتم هر آنچه لازم باشد در اختیار تیم ملی قرار خواهد گرفت. آنها فرزندان این میهن هستند و ما هم برادر و خانواده‌شان هستیم و به آنها گفتیم که به هیچ وجه نباید احساس تنهایی کنید و بدانید که کل کشور در کنارتان است.

 

وی با اشاره به حمایت دولت از تیم ملی گفت: هیئت دولت همیشه پیگیر تیم ملی است و در راس دولت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور پیگیر تیم ملی است. رئیس جمهور نکاتی را دستور دادند که ما باید آنها را دنبال کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور ایرانی‌ها در قطر همزمان با برگزاری جام جهانی گفت: نکته دیگری که به تیم ملی برنمی‌گردد و مربوط به جلسه ما با وزیر ورزش و جوانان قطر است و از سوی رئیس جمهور پیگیری می‌شود، موضوع حضور هموطنان در قطر است که این موضوع هم دنبال خواهد شد.

 

پس از صحبت‌های وزیر ورزش و جونان، حمید استیلی سرمربی تیم ملی با قدردانی از سجادی برای حضور در اردوی تیم ملی گفت: در دو مرتبه‌ای که در این سفر در اردوی تیم ملی حاضر شدید، بازیکنان روحیه بسیار خوبی گرفتند. اینکه در کنار بازیکنان و کادر فنی قرار گرفتید و درد و دل‌هایشان را شنیدید، بسیار ارزشمند بود. در 30 سالی که در فوتبال حضور دارم، ندیدم وزیر یا مسئول ورزشی این چنین کنار اعضای تیم ملی بنشیند و درد و دل‌ها را گوش کند، چون خود سجادی ورزشی است و درد بازیکنان را خیلی خوب متوجه می‌شود. وقتی بازیکنان ما «الف» می‌گفتند، تا آخر متوجه موضوع می‌شد و این می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد.

 

وی افزود: برای موفقیت تیم ملی همه باید در یک راستا باشیم، یعنی هم وزارت ورزش و جوانان، هم فدراسیون فوتبال، هم مجلس باید در یک راستا حرکت کنیم. اگر جدا از هم باشیم، ضربه می‌خوریم. اگر بخواهم مسائل گذشته را مرور کنیم، همه در جریان هستید که بازی ما برابر کانادا هماهنگ شده بود و اصلا برنامه‌ای برای اردوی قطر نداشتیم. بازی با اکوادور هم قطعی بود و فقط محل بازی مشخص نشده بود. با السالوادور هم صحبت کرده بودیم و اینطور نبود که بدون برنامه باشیم. مربی تیم ملی از ما خواسته بود که به کانادا برویم، چون سبک بازی‌اش به آمریکا خیلی نزدیک بود و این دیدار می‌توانست به کمک کند. تمام برنامه ما تا آن زمان درست بود و حتی وقتی نخست وزیر کانادا اظهار نظر کرد، وزیر ورزش کانادا با آن صحبت‌ها مخالفت کرد و گفت ورزش راهی است که ملت‌ها را می‌تواند به هم نزدیک کند، اما این بازی بصورت یک‌طرفه لغو شد.

 

استیلی با اشاره به نیاز تیم ملی به حمایت گفت: ما بازیکنان خیلی خوبی داریم. درست است بازی با الجزایر را باختیم، اما ما بازیکنان بسیار خوبی داریم. تا اردوی بعدی چهار، پنج ماه زمان داریم که می‌توانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. تیم ما تیم خوبی است و ان‌شاءالله با برنامه‌سازی خوب وضعیت بهتری هم پیدا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به فرصت کوتاه تیم‌ها برای آماده‌سازی گفت: برای نخستین بار است که جام جهانی در این شرایط برگزار می‌شود. در دوره‌های قبل، پیش از جام‌های جهانی مربیان فرصت یک ماهه تا 40 روزه برای آماده‌سازی داشتند، اما در حال حاضر این فرصت برای تیم‌ها فراهم نیست و باید با برنامه‌ریزی ویژه تیم را آماده حضور در جام جهانی کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: