صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 15
کد خبر: ۱۳۸۵۴۱

واکنش به انتقاد‌ها درباره اختصاص یارانه ارزی دولت به حجاج ایرانی ۱۴۰۱

رییس سازمان حج وزیارت با شرح جزئیاتی از روند اعزام زائران به عربستان، انتقاد‌ها درباره اختصاص یارانه ارزی دولت به حجاج ایرانی را «جوسازی «و «دروغ‌پردازی» دانست و به آن پاسخ داد.

به گزارش راهبرد معاصر، سیدصادق حسینی درباره آخرین روند اعزام‌های زائران حج تمتع ۱۴۰۱، گفت: اعزام‌ها از روز ۲۲خردادماه به مقصد مدینه آغاز شده است که رفته رفته تا سیزدهم تیرماه امسال که آخرین اعزام انتقال زائران به سرزمین وحی است، شاهد افزایش تعداد پرواز‌ها برای انتقال حجاج هستیم.

او یادآور شد: امسال ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر از ایران در حج تمتع شرکت می‌کنند و آخرین پرواز بازگشت زائران نیز روز هفتم مردادماه، یعنی آخرین روز ماه ذی‌الحجه است. تعدادی از زائران «مدینه‌قبل» و تعدادی «مدینه‌بعد» هستند که بخشی به فرودگاه مدینه و بخشی به فرودگاه جده منتقل می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت، رونداعزام‌ها را در روز‌های گذشته مطلوب ارزیابی کرد و افزود: انتقال‌ها با کمترین تأخیر از سوی هواپیمایی انجام می‌شود که جای تشکر و قدردانی دارد. به طور کل، شرایط اعزام و انتقال زائران نسبت به سال‌های قبل مناسب‌تر است.

حسینی به رضایت زائران اعزامی به مدینه منوره اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همه زائران در سلامت کامل هستند و وضع اسکان آن‌ها مطلوب و ایده‌آل است.

حسینی همچنین با انتقاد از افرادی که عنوان می‌کنند زائران حج امسال با یارانه دولتی و دلار ۹ هزار تومانی به این سفر مشرف می‌شوند، گفت: اولا که این هزینه زائران حدود دو سال قبل از سوی زائران پرداخت شده است که در آن زمان با توجه به برابری نرخ ریال با ارز‌های خارجی و نرخ ارز در آن دوره، ارز مورد نیاز زائران خریداری شد و در امانت بانک مرکزی قرار گرفت تا در زمان برقراری دوباره حج تمتع مورد استفاده قرار بگیرد؛ بنابراین صحبت‌ها و جوسازی‌های رسانه‌های معاند درست نیست و دروغ‌پردازی محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: با توجه به این روند، یارانه خاصی به زائران داده نشده و آن‌ها پول خود را پرداخت کرده و قطعا بدون هر منتی به این سفر معنوی مشرف می‌شوند./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: