صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 16
کد خبر: ۱۳۸۶۹۵

آیت الله رئیسی: در توزیع آب باید با عدالت رفتار شود/ باید به اصناف اعتماد کرد

آیت الله رئیسی گفت: باید با طرحی جامع راهکار‌های برون رفت از وضعیت کمبود آب تهیه شود و آب در زاینده رود جریان یابد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور گفت: مسئله آب در سفر و نشست امروز مطرح شد و کشاورزان هم در بازدیدِ امروز از تالاب گاوخونی و روستا‌های شرق به حق آبه و مصوبات اشاره کردند که ما منکر این مباحث نیستیم.

 

به گفته او در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم و میزان آب از ۱۰ میلیارد متر مکعب به سه میلیارد متر مکعب رسیده ،با این وجود باید در توزیع آب با عدالت رفتار شود و طرحی جامع در نظر گرفت که حقوق همه دیده و راهکار‌هایی برای برون رفت از این وضعیت تهیه شود و آب در زاینده رود جریان یابد ودغدغه مردم و کشاورزان برطرف شود و البته الزاماتی هم وجود دارد که باید رعایت شود.

 

رییس جمهور در جمع نخبگان با بیان اینکه باید با استفاده از همه عبرت‌های گذشته تلاش کنیم گام‌های آتی را استوار برداریم می گوید: گام‌هایی که در بیانیه‌ی دوم رهبر انقلاب اسلامی در حوزه‌های سبک زندگی، عدالت اجتماعی، علم و فناوری، عزت ملی، استقلال تبیین شده با مشارکت همگان و ارتقای این سرمایه و با نشاط اجتماعی باید حفظ شود تا در گام دوم توفیق پیدا کنیم.

 

رییسی خطاب به نخبگان تاکید کرد: شما فرهیختگان و صاحب‌نظران همت کنید، چون به‌نظر می‌رسد پیشینیان وظیفه خود را انجام دادند و انقلاب که میراث امام است را حفظ کنیم.

 

به گفته او مردم اصفهان در طول دوران دفاع مقدس نشان دادند برای حمایت از این میراث خطر کردند و ممتاز بیرون آمدند که این وظیفه دولت را سنگین می‌کند.

 

رییس جمهور یادآور شد: برای مردمی که روز‌های سخت جنگ را گذراندند اکنون برای مسائلی که مطرح شد با همت همگان امکان رفع مسایل وجود دارد چرا که پشتوانه مردمی در نظام داریم.

 

او با اشاره به اینکه سرمایه توکل به حضرت حق، سرمایه بزرگی است ، موانع وجود دارد، اما شهیدان خرازی، سلیمانی و دکتر بهشتی و اشرفی مگر راه زندگی‌شان هموار بوده‌است؟ و آن‌ها هم بسیار تلاش کردند.ما تابع فرهنگ امام هستیم که به ما فرهنگ ما می‌توانیم را آموخت.

 

در این نشست صمیمی شماری از نخبگان، استادان دانشگاه و پژوهشگران اصفهانی به همراه برخی از مقامات استانی حضور دارند.

 

مدیریت فضای مجازی، افزایش دوره تنفس تسهیلات بانکی، افزایش سقف تسهیلات بانکی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل واحدهای تولیدی و تکمیل ۱۲۰۰ واحد تولیدی از جمله محورهای گفتگوی نخبگان در این نشست است.

 

یکی از فعالان فرهنگی استان هم در این نشست بر دوری از نگاه سیاست‌زده به مقوله فرهنگ و پرهیز از نگاه سیاسی به موضاعات فرهنگی تاکید کرد.

 

نماینده دانشجویان نیز در این نشست تغییر در وضعیت فعلی را منوط به استفاده از افراد همسو با دولت دانست و گفت: برای تغییر وضعیت فعلی باید از مدیران جهادی در بدنه دولت در استان ها به بهترین شکل استفاده کرد.

 

تمدن و مدنیت استان اصفهان نباید مخدوش شود

رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد گفت: ایشان گفتند مبادا اجازه دهید از کشور و فرهنگ هویت زدایی شود چون فرهنگ شناسنامه ماست و عشق به ائمه اطهار شهادت و ایثار نباید مخدوش شود.

 

او گفت: تمدن و مدنیت این استان نباید مخدوش شود ، توسعه‌یافتگی ضرورت است اما مدنیت نباید خدشه‌دار شود .

 

رئیسی در این نشست از مسئولان ، استاندار استان و نهادهای مردمی هم خواست که از جوانانی که فعالیت فرهنگی و اجتماعی دارند پشتیبانی کنند.

 

رئیس جمهور می گوید طلبه‌ای که جوان‌ها را جمع می‌کند باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد ، در اقتصاد هم دولت وظیفه هدایت و حمایت و نظارت دارد و در فرهنگ هم باید پشتیبانی از فعال فرهنگی کنند.

 

بیمه رایگان برای ۵ میلیون از کسانی که امکان پرداخت بیمه نداشتند

رییس جمهور در پاسخ به موضوعی که یکی از نخبگان پزشکی استان مطرح کرد گفت : نسبت‌به مسئله درمان ناباروری کار بیمه آغاز و حمایت از درمان ناباروری در تمام استان‌ها مانند بیمه سلامت برای خانواده‌های نیازمند فعال شده و بیش‌از ۵ میلیون از کسانی که امکان پرداخت بیمه نداشتند بصورت رایگان شامل بیمه سلامت شدند.

 

رییسی تاکید کرد باید از نیروهای تحول گرا بهره برد.بخش خصوصی باید از تصمیم های دولت اطلاع یابد و همواره بر این مسئله تاکید شده است.

 

باید به کشاورزان تسهیلات داد تا از مهاجرت جلوگیری شود

رئیسی با بیان اینکه اقتصاد کشور را باید قابل پیش بینی کنیم گفت: توجه به روستاها ضروری است و دلیل اینکه ما با مهاجرت از روستاها و حاشیه نشینی روبرو هستیم فقط مسئله کمبود امکانات نیست و علت آن به صرفه نبودن اقتصاد روستا است و باید به کشاورزان تسهیلات داد و فعال کردن اقتصاد روستا هدف و اولویت ماست.

 

رئیس جمهور با اشاره به قانون مالیات درکشور هم گفت: آنچه که در مجلس تصویب و ابلاغ شد باید با دقت اجرا شود اما باید به جزئیات داد و ستدها توجه و حسابهای تجاری از شخصی جدا شده تا فشار به کسبه و بازاریان وارد نشود .

 

باید با فرارهای مالیاتی برخورد شود

او با تاکید بر اینکه باید به اصناف و نظر کسبه اعتماد کرد گفت: اما با کسانی که با درآمدهای هنگفت می خواهند قانون را دور زده و از مالیات فرار کنند ، برخورد شود.

 

رئیس جمهور با اشاره به حضور وزیران در مناطق مختلف استان اصفهان گفت:از گزارش آنها از گوشه و کنار این استان در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی متاثر شدم و این آسیبها زیبنده نیست و باید با فقر و فساد مبارزه کنیم.

 

رئیسی به موضوع افزایش اختیارات استاندار اشاره کرد و گفت: باید اختیارات افزایش یابد اما استانداران نباید منتظر مرکز باشند چرا که اختیاراتی وجود دارد و اگر نیاز به افزایش داشته باشد ما کمک می کنیم تا گره ها باز شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: