صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 18
کد خبر: ۱۳۸۸۳۲

نخستین گروه زائران مدینه اول عازم مکه شدند

نخستین گروه زائران کاروان‌های مدینه اول، پس از زیارت حرم نبوی با اتوبوس‌های برون شهری عربستان در مسجد شجره مُحرم شده و عازم مکه مکرمه شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی از ۲۲ خردادماه آغاز شد و در مرحله نخست زائران به مدینه منوره مشرف شدند.

پس از آن نیز روند اعزام زائران مدینه دوم آغاز و زائران کشورمان از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شدند و همچنان روند اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی ادامه دارد؛ به طوری که تا روز گذشته بیش از ۹ هزار زائر به عربستان مشرف شده‌اند.

با توجه به محدودیت اسکان در مدینه منوره، زائران بیش از ۶ روز امکان حضور در این شهر را ندارند. بر همین اساس، زائرانی که در کاروان‌های مدینه اول هستند، پس از زیارت حرم نبوی و بقیع، به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

یک هزار و ۱۸۰ زائر حج تمتع در قالب نخستین گروه زائران مدینه اول روز گذشته پس از مُحرم شدن در مسجد شجره، عازم مکه مکرمه شده و به زیارت خانه خدا مشرف شدند. از این تعداد، بیش از ۵۳۰ نفر را آقایان و ۶۴۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتقال زائران از مدینه به مکه، توسط اتوبوس‌های برون شهری عربستان انجام می‌شود و به این ترتیب، هرچه به ایام حج تمتع نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد زائران حاضر در مکه مکرمه بیشتر خواهد شد. /فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: