صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 20
کد خبر: ۱۳۹۱۷۱

حمله سایبری به آژیر‌های هشدار خطر اسرائیل در قدس

در پی یک حمله سایبری، آژیر‌های هشدار خطر رژیم صهیونیستی در قدس بی دلیل و به اشتباه چند بار به صدا درآمد.

به گزارش راهبرد معاصر، اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی در پی وقوع یک حمله سایبری و به صدا درآمدن بی دلیل آژیر‌های هشدار خطر رژیم صهیونیستی در قدس، مدعی شده است که ایران پشت پرده نقص در این سامانه‌ها است.

در پی حمله سایبری، سامانه‌های آژیر‌های هشدار رژیم صهیونیستی دچار نقص فنی شد و در نتیجه آژیر‌های هشدار خطر تل آوی در سراسر قدست و ایلات برای مدت طولانی به صدا درآمده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) تأیید کرد آژیر‌های هشدار حمله موشکی که عصر یکشنبه در بخش‌هایی از قدس و ایلات فعال شد، ممکن است ناشی از یک حمله سایبری باشد.

عصر گذشته، آژیر‌های هشدار خطر حمله موشکی در سراسر «تل بیوت»، «قطمون» و «بیت هاکرم» و ایلات برای حدود یکساعت بدون وقفه فعال شده بود و علت آن نقص فنی در این سامانه اعلام شده است که البته دلیل اصلی آن هنوز نامشخص است.

با این حال، صبح امروز، رادیو ارتش اسرائیل گزارش کرد که اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی گمان می‌کند یک حمله سایبری پشت نقص فنی در این سامانه بوده است و این حمله به جای سیستم هشدار فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی، سیستم‌های آژیر شهرداری را هدف قرار داده است و از طریق دسترسی به این سامانه، هکر‌ها موفق شدند زنگ‌های هشدار را فعال کنند.

بر اساس این گزارش، به مقامات ذیربط دستور داده شد تا اقدامات پیشگیرانه در برابر این تهدید را انجام دهند.

«یائیر گولان» معاون سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی گفت که تل‌آویو خود را برای تلاش‌های ایران برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی از طریق جنگ سایبری آماده می‌کند.

وی گفت: «سامانه هشدار فرماندهی جبهه داخلی مورد نفوذ قرار نگرفته است. سامانه آژیر خطر شهرداری مورد نفوذ قرار گرفته است، اما بسیار نگران کننده و ناراحت‌کننده است. اگر سوراخ و نقطه‌ای برای نفوذ وجود داشته باشد، باید فوراً بسته شود»./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: